A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Egy elektromos motor által vezérelt nagy ventilátor működteti majd azt a repülőgépet, amit rövid távú utazásokhoz lehetne igénybe venni a gyártó Faradair szerint. A cég azt ígéri: olcsó lesz.
Egyre több vállalat fordul a napenergiával működtetett technológia felé, az ugyanis nem csak olcsóbb lehet, jóval fenntarthatóbb is. Ez vezérli a Faradair nevű céget is, ami egy érdekes repülőgépet fejlesztene: az egyelőre koncepció szintjén létező masina elektromos lesz, és ha elkészül, a cég szerint olcsóbban lehet majd rá jegyet váltani, mint egy vonatra.
Az eszköz – aminek igazán hosszú neve van, Bio Electric Hybrid Aircraft, azaz BEHA – akár 19 üléssel is rendelkezhet majd, és egy elektromos motor által működtetett, óriási ventilátor fogja hajtani. A BBC szerint a gép belsejében egy kis gázturbina is lesz, ami a szükséges villamos energia pótlásában segít.
A projekt ötletgazdái szerint a BEHA-t úgy alakítják ki, hogy azzal a rövid kifutópályákon is fel-, illetve le lehessen szállni, ezáltal olyan helyeken is alkalmazható lehet, ahol egyelőre csak speciális repülőket tudnak fogadni. Ami a járatokat illeti: a Faradair kifejezetten rövid útvonalakban gondolkodik, ezért is lesz olcsó egy jegy.
Ha a Faradair komolyan gondolja az utasszállítást, akkor igen nagy lemaradásban van: az eVTOL-okkal (ezek az elektromos függőleges fel- és leszállásra képes repülőgépek) foglalkozó Volocopter és a Lilium már várhatóan 2024 körül megkezdik működésüket. A repülő taxikkal ellentétben a BEHA-nak ráadásul leszállópályára is szüksége lesz. Ez a masina viszont több embert szállíthat, ami fontos jellemző.
A Faradair úgy véli, különleges repülője már 2025-ben a levegő emelkedhet, de az első kereskedelmi járatok megjelenése csak 2027 környékén várható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.