szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem először történik meg, hogy egy – elvileg a saját telefonját reklámozó – cég konkurens eszközzel tweetel. A napokban egy ügyes marketinges elgondolás után a OnePlus is beleesett ebbe a csapdába, még ha azt is hitte, hogy erre immár nem kerülhet sor.

A YouTube egyik legismertebb techvideósa, Marques Brownlee, alias MKBHD idén is különféle, bár saját szempontok szerint rangsorolta az év telefonjait (Smartphone Awards 2022), köztük a legnagyobb csalódást is. Ez utóbbi trófeát a OnePlus 10T kapta, amely „elég nagy eltérést mutat az elvárások és a lehetőségek, illetve a tényleges eredmények között”.

A OnePlus javára írandó, hogy ahelyett, hogy sértődötten duzzogna, észrevette a kritikában rejlő marketinglehetőséget. A Twitteren kérdezte meg MKBHD-től, hogy miként vehetné át a díjat, illetve jelezte, hogy 2023 bebizonyítja (az 5G-s OnePlus 11 telefonnal), hogy a tesztelő téved. Az üzenetet Brownlee is respektálta. Azonban az internetezőknek, majd a tesztelőnek is feltűnt valami „érdekesség”, miközben a OnePlus valóban dicsérendően reagált a kétes díjra, egy iPhone-nal tweetelt.

Ez a kínos baki nem először fordul elő (más cégekkel is történt már hasonló), és olyan látszatot kelt, mintha még egy gyártó saját dolgozói sem bíznának a saját eszközeikben. A OnePlus egyébként azt gondolhatta, hogy ez nem derül ki – írja a Android Authority. A Twitter ugyanis nemrég megszüntette annak a lehetőségét, hogy látni lehessen, melyik eszköz hozott létre egy adott tweetet. Ennek a funkciónak az API-ja azonban továbbra is létezik, és más Twitter-alkalmazások továbbra is láthatják ezeket az információkat.

Függetlenül az ezúttal visszájára elsült marketingötlettől. Reméljük, igaznak bizonyul a OnePlus mondanivalója, és tényleg bizonyítani tud majd a OnePlus 11-gyel, különös tekintettel a nemrégiben napvilágra került benchmark eredményekre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!