szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Áprilistól nem takarják majd ki a videók tartalmát a bosszantó bannerek a lejátszó fölött, ugyanis megszünteti azokat a YouTube.

A YouTube használata során számos módon találkozhatunk hirdetésekkel: a videók elején, közben (akár többször is), valamint a végén.

Van azonban egy igen bosszantó formátum is, mellyel kizárólag az asztali böngészős videónézés közben szembesülhetünk: ez az alulról beúszó, banner-típusú, úgynevezett „overlay” hirdetés – ezeknek azonban hamarosan búcsút inthetünk, a YouTube ugyanis egy fórumbejegyzésben közölte, hogy április 6-tól megszünteti ezt a kissé már koros hirdetési formátumot.

A döntést a platform azzal magyarázta, hogy az ilyen hirdetések a nézők számára zavaróak lehetnek, lévén sokat kitakarnak a tartalomból. Mobilon már rég nem lehetett ilyen hirdetési formátummal találkozni.

Banner-hirdetés a videók alján a YouTube-on.
YouTube

A YouTube várakozásai szerint a hirdetési formátum megszüntetése nem lesz jelentős hatással a tartalomkészítők bevételeire. Hogy mivel váltaná ki a formátumot a videós platform, nem tisztázott, azonban használható például a nemrégiben indított „Termékmegjelölés” funkció, amiben a tartalomgyártók a videókban használt vagy bemutatott termékeket jelölhetik meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!