Kiderült, mennyi dezinformációs tartalmat töröltek a techcégek Magyarországon

A törölt Facebook-tartalmak nagyjából 0,5 százaléka, az eltávolított Instagram-tartalmaknak pedig 1,7 százaléka esett Magyarországra.

  • hvg.hu hvg.hu
Kiderült, mennyi dezinformációs tartalmat töröltek a techcégek Magyarországon

A Meta 2022 utolsó negyedévében (október 1. és december 31. között) több mint 106 ezer Facebook-tartalmat, és több mint 5900 Instagram-posztot töröltek dezinformáció terjesztése miatt az Európai Unió összes tagállamában – írja a Lakmusz.

Kiderült az is, hogy

Magyarországon kevesebb mint 500 Facebook-poszt, és kevesebb mint 100 Instagram-tartalom vált elérhetetlenné a Meta dezinformáció elleni politikája miatt.

A Lakmusz megjegyzi, hogy ezek nem darabra pontos adatok, de annyi azért megállapítható belőlük, hogy a törölt Facebook-tartalmak nagyjából 0,5 százaléka, az eltávolított Instagram-tartalmaknak pedig 1,7 százaléka esett Magyarországra.

Ez elmarad a lakosságaránytól, Magyarországon tehát kevesebb posztot töröltek annál, ami pusztán az ország méretéből következne. „Persze nem tudhatjuk, hogy ez azért volt így, mert a magyar Facebookon az EU-átlagnál kevésbé erősen volt jelen a dezinformáció, vagy azért, mert a Meta nálunk kevesebb sikerrel találta meg az ilyen tartalmakat, mint máshol" – írja a lap.

A TikTok pontos számokat közölt a dezinformáció miatt eltávolított videókról. Magyarországon 2022 negyedik negyedévében 202 videót töröltek, ezeket az eltávolítás pillanatáig több mint 5,5 millióan nézték meg.

A Google Magyarországon több mint 110 videót törölt dezinformáció miatt a Youtube-ról, ez az egész EU-ban törölt videók 1 százaléka.

Magyarország ugyanakkor felfelé lóg ki az uniós átlagból a politikai hirdetések számában. Magyarországon 2022. november 15. és december 31. között több mint 9100 ilyen hirdetést adtak fel (a Facebookon és az Instagramon együttesen), ami az EU-ban feladott összes politikai hirdetés 6,1 százaléka. 2022 utolsó negyedévében továbbá több mint 7200 politikai hirdetést nem fogadott be a Meta Magyarországon, azért, mert a hirdető nem tudta megfelelő módon igazolni a személyazonosságát. Ez az összes elutasított hirdetés 2,8 százaléka.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.