Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A Google hirdetési rendszerében egy év alatt 1,8 milliárddal több olyan hirdetést adtak fel csalók, ami nem felel meg a cég hirdetési irányelveinek. Naponta átlagosan több mint 14 milliót törölt a vállalat.
Nem volt könnyű éve a Google-nek 2022-ben – legalábbis ami a cég szabályait megsértő hirdetéseket illeti. A vállalat éves jelentése szerint az elmúlt egy évben összesen mintegy 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a rendszereiből világszerte. Ez naponta több mint 14,2 millió ilyen reklámot jelent.
A cég közléséből kiderül, hogy egy év leforgása alatt jelentősen növekedett az ilyen hirdetések száma: 2021-ben még „csak” 3,4 milliárd ilyen reklámmal kellett megbirkóznia.
Emellett további 4,3 milliárd hirdetés elérését korlátozta a rendszer, 6,7 millió hirdetői fiókot pedig fel is függesztett a vállalat. A Google több mint 1,5 milliárd kiadói felületen blokkolta vagy korlátozta a hirdetések megjelenését, és több mint 143 ezer kiadói oldalon hajtott végre széles körű, teljes webhelyre vonatkozó biztonsági intézkedéseket.
„Az irányelvek ilyen mértékű érvényesítéséhez a vállalat az emberi felülvizsgálatok, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kombinációja által nyújtott segítségre támaszkodott, melyek világszerte hozzájárultak a tartalmak átválogatásához és a jogsértések jobb felderítéséhez” – közölte a vállalat.
A Google szerint az elmúlt egy évben – egész pontosan 2022 februárja óta – sok olyan hirdetést próbáltak feladni a cég rendszerében, amelyek kihasználták, tagadták vagy elnézőek voltak az ukrajnai háborúval kapcsolatban. A vállalat összesen 17 millió ilyen hirdetést törölt, és ez a szám 2023-ban valószínűleg tovább nő majd.
Kijött a Google-jelentés az orosz-ukrán háború kiberhatásáról
Egy évvel az orosz-ukrán háború kitörése után a Google jelentést adott ki, amelyben áttekintette a kiberbűnözés és -biztonság helyzetét a jelenlegi geopolitikai fejlemények fényében.
A cég közlése szerint az elmúlt egy évben komoly figyelmet fordított arra is, hogy megóvja a felhasználókat az átverésektől és a csalásoktól. Összességében 142 millió hirdetést blokkolt vagy távolított el a megtévesztésre vonatkozó irányelv, további 198 millió hirdetést pedig a pénzügyi szolgáltatásokra irányuló irányelv megsértése miatt.
A Google-nek a káros tartalmakkal is sok dolga akadt. Az elmúlt egy évben több mint 51,2 millió hirdetést blokkolt és távolított el nem megfelelő tartalom miatt, beleértve a gyűlöletbeszédre és erőszakra vonatkozó, illetve egészségügyi témákra vonatkozó káros állításokat. Emellett 20,6 millió veszélyes termékeket vagy szolgáltatásokat, például fegyvereket és robbanóanyagokat népszerűsítő hirdetést vett ki a rendszerből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.