szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Meta technológia vezetője szerint már idén elkészül a cég azon MI-alapú eszköze, amivel hirdetéseket lehet létrehozni.

Az elmúlt időszakban a mesterséges intelligencia számos területen mutatta meg, mire képes. A Google vezérigazgatója szerint a technológia veszélyt jelenthet a társadalomra, Bill Gates szerint pedig már ha akarnánk sem tudnánk leállítani az MI-t, ami több százmillió állásra is hatással lehet.

A technológiát illetően a legnagyobb verseny a Microsoft és a Google között zajlik, míg az Apple és a Meta viszonylag csendben figyelnek – legalábbis látszólag. Utóbbi februárban bemutatott LLaMA néven egy saját mesterséges intelligenciát, de az csak a tudományos kutatásokat segítené, felhasználói szemszögből nem lesz látszata jelen állás szerint.

Az MI azonban kereskedelmi célokra is használható lehet, mivel szinte bármit képes lehet elkészíteni egy megfelelő parancs által. Szerdán a Meta is egy ilyen lehetséges felhasználásról beszélt, egészen pontosan arról, hogy szeretnék az MI tudását hirdetések generálására használni különböző vállalatoknak, már az idei év végétől.

Andrew Bosworth, a Meta technológiai vezetője a Nikkei Asiának nyilatkozva kifejtette, a cég olyan eszközöket tervez készíteni, melyekkel hirdetéseket, képeket lehet létrehozni az MI segítségével különböző közönségek számára.

Komoly tiltást vezetett be az egyik legismertebb képgenerátor, nem lehet képeket készíteni Hszi Csin-ping kínai elnökről

Komoly szigorítást eszközölt a Midjourney, amivel a világ több vezető politikusáról is készült már deepfake fotó: letiltották annak lehetőségét, hogy bárki a világban a kínai elnökről készíttessen fotót.

Bár a gyakorlati megvalósításról még nem tudni sokat, érdekes lehet, milyen képeket tud majd hirdetési célokra generálni az MI, ami egészen meggyőző deepfake-fotókat is létre tud hozni. Emellett a Meta a különböző platformjaira – Facebook, Instagram, Whatsapp – is tervezi, hogy elhozza az MI tudását, ahogyan a metaverzumba is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!