Automatikus frissítéstként kapnak meg egy teljesen új, a korábbi mobilbanktól eltérően kinéző és másra is használható appot a K&H ügyfelei.
„Előbb a bank költözött be a mobilokba, aztán a bankár is” – utalt Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a bank Kate néven néhány hónapja bevezetett digitális asszisztensére. A legfrissebb adatok szerint a folyamatosan okosodó Kate-tel eddig 200 ezer ügyfél ismerkedett meg, akik kérdéseire szabatos magyarsággal igyekszik válaszolni a személyes digitális asszisztens. Magát a mobilbankot 560 ezer K&H-s ügyfél használja napi szinten.
A cégnél úgy látják, az emberi nyelven megfogalmazott eligazításra nagy szükség is van, mert az app egyre összetettebb: a mobilbank 2013-as bevezetése óta az elérhető funkciók száma fokozatosan hatvanra emelkedett. Az appból indulva biztosítás is köthető, továbbá a hozzájuk tartozó dokumentáció, kárbejelentés és -utánkövetés is elérhető. Ugyancsak unikum, hogy mind az öt globális pénzügyi szolgáltató elektronikus pénztárcájába lehet digitalizálni a K&H bankkártyáit. Ezzel élnek is a felhasználók, hiszen a bankkártya-tranzakciók 23 százaléka már digitalizált kártyával – jelentős részük okosórával – történik. Havonta másfél millió átutalást kezdeményeznek az ügyfelek, és ehhez elegendő számukra átlagosan másfél perc. Egy személyi kölcsön igénylése, vagy egy élet- vagy utasbiztosítás megkötése sem igényel többet néhány percnél az alkalmazásban – sorolja közleményében az elérhető aktivitásokat a vállalat. Kevésbé tipikusan „bankos” dolog, hogy a K&H alkalmazásában 2020 végétől tömegközlekedési jegyeket is lehet vásárolni.
A pénzintézetnél úgy látják, a mobilbank 2023-ra kinőtte korábbi kereteit. A K&H belga anyabankja, a KBC mobilbankjának tapasztalatait felhasználva a hazai pénzintézet mostanra készült el az újgenerációs alkalmazással, amelyet július közepétől fokozatosan vehetnek igénybe az ügyfelek. (Azoknak, akik már aktívan használják a K&H mobilbankot, nem kell semmit tenniük, az applikáció automatikusan frissülni fog és minden korábban elmentett adat – így például a tranzakciótörténet vagy a partnerek is – változatlanul elérhető marad.)
Aki használta korábban is a K&H mobilbankját, az észre fogja venni: szemmel láthatóan új, modernebb a dizájn. Mögötte alapjaiban újult meg a mobilbankot működtető informatikai rendszer. A cég közlése szerint ez teszi lehetővé, hogy a jövőben folyamatosan újabb és újabb összetett szolgáltatások kerüljenek a mobilbankba. A vállalat ígéri, eljön majd az a pont, ahol a K&H mobilapplikáció már nem is a hagyományos értelemben vett mobilbank lesz. Németh Balázs úgy fogalmazott: „most teremtjük meg azokat a háttérfeltételeket, amelyek lehetővé teszik, hogy az ügyfelek belátható időn belül egy úgynevezett szuperapplikációt hordjanak a zsebükben. A szuperappok magukban gyűjtenek számos eltérő szolgáltatást, amely ma még csak külön-külön applikációkban érhető el.”
A szuperalkalmazásokról és jövőbéli potenciáljukról korábban részletesen írtunk.
Hosszú évek óta trend, hogy az okostelefonok egyre több mindenre képesek annak köszönhetően, hogy egyre többféle alkalmazás telepíthető rájuk. Az új idők már arról szólnak, hogy a rengeteg szolgáltatás eléréséhez elég legyen egyetlen appot megnyitni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.