szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Coca-Cola a szó szoros és átvitt értelmében is azt szeretné, ha a vásárlói megérezhetnék a jövő ízét.

A Coca-Cola is rátalált a mesterséges intelligenciára (MI), és úgy tűnik, nem fél használni. A cég egy új, limitált szériás, cukormentes itallal rukkolt elő, amit az MI-vel közösen alkotott meg. Ez lett az Y3000.

A vállalat közlése szerint az Y3000 elkészítésével az volt a legfőbb cél, hogy a vásárlóknak új ízzel rukkoljanak elő, és megtapasztalhassák, milyenek lesznek a jövő üdítőitalai. Az ital dobozán egy QR-kód is található, ami a cég Creations Hub oldalára vezet. Itt mesterséges intelligencia segítségével megnézhetjük, milyen lehet a gép szerint elképzet jövő. Ehhez a mobilunkat kell használni: felvételt kell készíteni a környezetünkről, a gép pedig egy futurisztikus képet készít belőle.

Bemutatkozott a Coca-Cola androidos mobilja, 1000 darab készül belőle

A Coca-Cola a RealMevel állt össze, hogy saját márkás mobilt dobjon piacra.

A The Grocer azt írja, a 250 ml-es doboz dizájnját is a mesterséges intelligencia segítségével alkották meg. A lap megjegyzi: korábban is voltak már limitált kiadású üdítői a Coca-Colának. 2022-ben az Intergalactic, a Marshmello és a Dreamworld nevűekkel állt elő a cég, míg 2023 elején a Movementtel jött ki. Az Y3000 viszont az első, amit a mesterséges intelligenciával közösen készített el a cég.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!