szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már több mint 200 millió fa ültetését segítette az Ecosia a keresőmotorjával, és most újabb területen vernének gyökeret: egyre többen töltik le a néhány hete kiadott böngészőjüket.

Április végén saját böngészőt adott ki az Ecosia, melyet elsősorban a keresőjéről ismerhetnek a felhasználók. A cég keresőmotorja azzal szerzett magának hírnevet, hogy a hirdetési bevételeik egy részéből fákat ültetnek.

Az Ecosia böngészője minden jelentősebb platformon (macOS, Windows, Android, iOS) elérhető, és nagy meglepetést nem tartogat: a nyílt forráskódú Chromium motorra épül, így nagyban hasonlít a Google Chrome-ra. Erre tudatosan épít is a cég, meglátásuk szerint ugyanis szívesebben váltanak az emberek, ha az „élmény” nem változik drasztikusan – ezt a cég termékigazgatója, Michael Metcalf is aláhúzta a TechCrunch érdeklődésére.

A felhasználók rákaptak az innen letölthető új programra, ezt jól mutatja nemcsak az, hogy a Play Áruház nyilvános statisztikája szerint már 10 millió letöltésen is túlvan, hanem az is, hogy mind az androidos appboltban, mint az iPhone-os App Store-ban 4,8 csillagos értékelési átlaggal bír a böngésző.

Az Ecosia újdonsága nagymértékben személyre szabható, például a nyitóképernyő egyes, általuk végzett módosításait is ki lehet kapcsolni. Van ugyanis egy widget, ami azt mutatja, hány fát ültettek eddig, és mennyi pénzt fordítottak erre. Van mód a böngészési adatok importálására is más böngészőkből.

A felület alapverően hasonlít a Chrome-ra, de az alapértelmezett kereső az Ecosia
hvg.hu

Szponzorált linkeket is építenek a böngészőbe: ezekre kattintva a felhasználók különböző internetes áruházakban találják magukat (Amazon, Aliexpress, Decathlon), és a befolyt bevételekből a fejlesztők faültetésre, valamint egyéb zöld projektekbe forgatják.

Lehet, hogy érdemes lecserélnie a Google keresőt erre

Az Ecosia a Google-éhez hasonló keresőmotor, ám egy fontos dologban eltér tőle. Akik használják, a fák fennmaradásáért is tesznek valamit.

Ennek segítségével az Ecosia felhasználónként napi 25 kWh tiszta energia megtermelése mellett kötelezte el magát.

A későbbi tervek között több fejlesztés is szerepel, például több személyre szabási lehetőséget és egy MI-chatbotot is hoznának a böngészőbe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!