szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Eddig egy aprócska, hajszálvékony karc akár elég is lehetett egy ingyenes, garanciális javításhoz, ám ezzel most az iPhone és a Watch esetében is szakít az Apple. Ezentúl fizetni kell.

Hiába állítja a reklámjaiban az Apple (és egyébként számos gyártó), hogy a készülékeik gyakorlatilag elpusztíthatatlanok, sajnos a gyakorlatban ez nem igaz. Vagyis, annyi de, hogy az évek során a legtöbb mobil valóban ellenállóbb lett a különféle külső behatásokkal szemben, de tok és fólia nélkül ritkán találkozik egy telefon a betonnal komolyabb sérülések nélkül.

Történjék bármi, a legtöbb készüléken – főleg a kijelzőn – idővel megjelenik egy-két kisebb karc, repedés. Az Apple eddig javította ezeket (pontosabban: cserélte) a Watch, iPhone, iPad és Mac készülékeknél, ha egyéb behatásnak nem volt nyoma. Az is kritérium volt, hogy tényleg csak egyetlen apró repedés lehetett, egyéb sérülésnyomok nélkül.

A 9to5Mac azonban több forrásból is úgy értesült, hogy ennek az iPhone-ok és a Watch órák esetében vége.

„Kimagozta” az új gépét az Apple, kínos baki csúszott a marketingbe

10 helyett csak 9 mag van az új, M2-es iPad Airben, hiába reklámozta minden felületen az előbbit. Mikor észlelték a dolgot, csendben elkezdték átírni – de mikor lebuktak, nyilatkoztak is a témában.

Az Apple állítólag a napokban tájékoztatta az üzleteket és a hivatalos szervizpartnereit a változásról, miszerint a fenti egy szem repedés többé már nem tartozik a garancia hatálya alá a nevezett két készülék esetében, így fizetni kell a javításukért.

Egyelőre az iPadek és a Mac gépek esetében minden változatlan, azok továbbra is jogosultak a garanciális javításra egy hajszálkarc esetén.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!