Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Pumped Gabo és általunk nem ismert influenszertársainak képernyőre lépése után Szabados Ágnes műsorvezetővel indult a Yettel keddi online sajtótájékoztatója. A hír az: a vállalat Yepp néven egy új, korlátlan mobilinternetes adatkeretet kínáló terméket indított. Nincs mobilszámla, nincsenek felesleges szolgáltatások, mindenki akkor és azt vesz a korlátlan 5G mellé, amikor és amire épp szüksége van.

Mérföldkövet jelent a magyar mobilkommunikációban – így harangozta be új termékét a budapesti helyszín helyett kivételesen képernyők előtt tartott sajtóeseményén a Yettel. A telekommunikációs vállalat egy tévéműsorfolyam szokásos kellékei közé léptette be az újságírókat: a híradóstúdióba az ebben a szerepkörben egyik leghitelesebb hazai szereplőt, Szabados Ágnest ültették, az ő főszereplésével kapcsoltak a Yettel törökbálinti főhadiszállására.

„Az elmúlt években szerintem nagyon sok innováció nem volt a magyar telekommunikációs piacon” – nyitotta mondandóját Szafonov Olga, a Yettel lakossági kereskedelmi igazgatója, aki szerint a vállalat által kedden elindított Yepp szolgáltatása „sokat fog változtatni azon, hogy az ügyfelek hogyan használják a telekommunikációs szolgáltatásokat”.

A Yepp néven bevezetett újdonság lényege, hogy a folyamat elejétől a végéig digitális mederben tartják: egy alkalmazásból el lehet intézni a mobilszolgáltatás komplett megrendelését. Az egyelőre csak új előfizetéssel elérhető tarifa alapvetően korlátlan belföldi adatkeretet kínál a Yettel 5G hálózatán, mellé pedig havi 50 GB EU és 1-es díjzónás roamingadatot, valamint bejövő hívás- és SMS-fogadást. Minden mást külön lehet megvenni hozzá, amikor éppen szükség van rá, az ügyfelek rugalmasan, akár havonta személyre szabhatják az előfizetésüket – azaz eldönthetik, hogy az éppen aktuális igényüknek megfelelően mennyi kimenő hívásra vagy SMS-küldésre van éppen szükségük. Ehhez a Yettel-appban extra perceket, SMS-t és roamingadatot vásárolhatnak egyszeri és megújuló változatban, amelyek rugalmasan módosíthatók és lemondhatók, ahogy éppen szükség van rá: kimenő hanghívás esetén 50, 250 perces és korlátlan csomag, SMS-küldés esetén 50 darabos csomag. A Yepp-ügyfelek a legtöbb, előfizetésükkel kapcsolatos ügyet digitálisan, a Yettel-alkalmazásból indulva intézhetik: az extra szolgáltatások megrendelése és az elmentett bankkártyával történő, egyszerű fizetés, továbbá az ügyfélszolgálattal 0–24-ben elérhető chaten való kapcsolattartás is itt történik.

A vállalat közölte: a Yepp a streamingszolgáltatásokhoz hasonlóan hűségidő nélkül vehető igénybe: a szerződés során megadott bankkártyáról havonta vonódik le a következő hónap díja, ám az előfizetés bármikor szüneteltethető, és hat hónapon belül extra költség nélkül újraaktiválható.

Tehát az új termék egyfajta keresztezése a hagyományos feltöltőkártyás és előfizetéses modelleknek.

Az érezhetően a fiatalabb generációkra célzó Yepp igazi előnye szeptember 30-áig tart, addig ugyanis 5990 forintos díja van. Ez szerződéskötéskor, majd a következő havi számlázási ciklus kezdetekor automatikusan levonódik a regisztrációkor megadott bankkártyáról, így a számlabefizetéssel nem kell külön foglalkozni. Ez, ha nem is forradalmi, valóban sokkal közelebb hozhatja az egyre inkább hasonló rendszerű, megújuló előfizetésekhez szokott emberekhez a Yettelt. (Fontos, hogy amennyiben valaki havi számlázási ciklus közben függeszti fel igényét, attól a szolgáltatás a ciklus végéig változatlan feltételekkel használható marad.)

A Yepp októbertől 30 naponta 8990 forintba fog kerülni. A tarifa fair módon nehezen összehasonlítható a konkurens Telekom és Vodafone ajánlataival, mert ezeknél a szolgáltatóknál egyelőre nincs ilyen jellegű megoldás. Az biztos, hogy aki több előfizetést be tud vonni egy családi, baráti kedvezményrendszerbe, az talál fejenként hasonló összegű vagy olcsóbb hagyományos előfizetést a Telekomnál és a Vodafone-nál is.

A Yettel a sajtóeseményen jelentette be új szlogenjét is. Úgy szól: „Veled kezdődik”.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!