szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Wizz Air közleményt adott ki, amely szerint megoldódott a probléma az informatikai rendszereikben.

Szicíliában és Mallorcán is maradtak magyarok azután, hogy péntek reggel kiterjedt informatikai hiba jelentkezett világszerte. Számos szektorban súlyos fennakadásokat okozott, emiatt a ferihegyi reptéren is egy tucat járatot töröltek és több mint 100 késett.

Cataniában törölték már az odafelé tartó járatot is az informatikai problémák miatt, Mallorcán pedig 20:40 helyett hajnali 03:20-kor landolt az odafelé tartó gép, majd üresen indult vissza Budapestre – írja a Telex olvasóik beszámolója alapján. A lap egyik kollégája Baselben ragadt, miután a Wizz Air két egymást követő napon is törölte a járatát. A lap egyik olvasója több, mint tíz órás késésről számolt be.

A légitársaság péntek este közleményt adott ki, amelyben arról írtak, hogy megoldódott a szolgáltatói informatikai probléma és az online rendszereik újra megfelelően működnek.

Amint az kiderült, a problémák hátterében a CrowdStrike áll, mely vállalatok számára kínál biztonsági megoldásokat. Ők adtak ki egy hibás frissítést a Falcon Sensor nevű megoldásukhoz, mely elrontott minden Windows-alapú számítógépet és szervert, kékhalált és folyamatos újraindulást kiváltva. Arról, hogy a magyar érintettek milyen kártérítésre számíthatnak, itt írtunk részletesen:

Több mint 27 ezer késéssel ma végképp megadta magát a globális légiforgalom. Milyen kártérítésre számíthatnak a magyar érintettek?

Késés esetén az uniós szabályok szerint 250, 400 és 600 euró közötti kártérítést kaphatunk, a késés mértékétől és a repülőút hosszától függően, kérdés, hogy be tudjuk-e hajtani a légitársaságoktól. Ezen felül jó, ha van utasbiztosításunk, amely az ilyen esetekre is kiterjed.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!