Cataniában törölték már az odafelé tartó járatot is az informatikai problémák miatt, Mallorcán pedig 20:40 helyett hajnali 03:20-kor landolt az odafelé tartó gép, majd üresen indult vissza Budapestre – írja a Telex olvasóik beszámolója alapján. A lap egyik kollégája Baselben ragadt, miután a Wizz Air két egymást követő napon is törölte a járatát. A lap egyik olvasója több, mint tíz órás késésről számolt be.
A légitársaság péntek este közleményt adott ki, amelyben arról írtak, hogy megoldódott a szolgáltatói informatikai probléma és az online rendszereik újra megfelelően működnek.
Amint az kiderült, a problémák hátterében a CrowdStrike áll, mely vállalatok számára kínál biztonsági megoldásokat. Ők adtak ki egy hibás frissítést a Falcon Sensor nevű megoldásukhoz, mely elrontott minden Windows-alapú számítógépet és szervert, kékhalált és folyamatos újraindulást kiváltva. Arról, hogy a magyar érintettek milyen kártérítésre számíthatnak, itt írtunk részletesen:
Késés esetén az uniós szabályok szerint 250, 400 és 600 euró közötti kártérítést kaphatunk, a késés mértékétől és a repülőút hosszától függően, kérdés, hogy be tudjuk-e hajtani a légitársaságoktól. Ezen felül jó, ha van utasbiztosításunk, amely az ilyen esetekre is kiterjed.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.