Július elején kezdődött az Emirates első Boeing 777-esének külső és belső felújítása, amely során négy utasosztályt alakítottak ki. A teljes folyamat 37 napot és 18 ezer munkaórát vett igénybe. Az átalakítás során 330 négyzetméter szőnyeget, 340 laminált panelt, 300 liter festéket, a first, business és prémium turistaosztályú ülésekhez 8000 négyzetméter bőrt, a turistaosztály üléseihez pedig 800 méter szövetet használtak fel – olvasható a légitársaság közleményében. Egy timelapse videót is mellékeltek hozzá, melyen Boeing 777-es belső terének kiürítése és az új kabinok beszerelése látható.
Az új turistaosztályon 256 ülést helyzetek el. A prémium turistaosztály 24 darab, három sorban, 2-4-2 egymás melletti elrendezésben elhelyezett ülésből áll, melyek az átlagosnál nagyobb szélességgel, közel 21 centiméteres dönthetőséggel, valamint a hat irányban állítható fejtámlákkal bírnak.


A business class 1-2-1 konfigurációban 38 ülőhelyet tartalmaz. Ott már több mint fél méter szélesek az ülések, ráadásul teljesen ledönthetők, ággyá alakíthatók. A felszereltségbe beletartozik egy személyes minibár snackekkel és frissítőkkel, étkező- vagy munkaasztal, több töltőcsatlakozó és egy 58 centis HD képernyő.



Az Emirates közölte: az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet fog átalakítani a több mint 3 milliárd dolláros beruházás részeként. Az első járat az Egyesült Arab Emírségekből Genfbe közlekedik, mellette a következő hetekben Tokió Haneda és Brüsszel felé is repülnek majd a felújított, új utasosztályokkal ellátott Boeing 777-es gépek.
A légitársaság összesen 191 Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépet jelölt ki teljes körű felújításra retrofit-programjában. A projekt befejezését követően a légitársaság 1894 felfrissített first class lakosztályt, valamint 8104 új generációs prémium turistaosztályú, 11182 korszerűsített business class és 21814 turistaosztályú ülést szerel be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.