szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az OpenAI és a világ egyik legnagyobb magazinkiadója, a Condé Nast együttműködést jelentett be, amely keretében a ChatGPT és az OpenAI mesterséges intelligenciára alapozó keresője, a SearchGPT megjelenítheti a Vogue, a The New Yorker, a GQ és más neves kiadványok tartalmát.

Brad Lightcap, az OpenAI operatív vezetője kijelentette: „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a Condé Nast és más hírszolgáltatók mellett dolgozzunk annak érdekében, hogy az MI növekvő szerepe a hírkeresésben és -terjesztésben megőrizze az információk pontosságát, integritását és a minőségi újságírás iránti tiszteletet” – idézi a BBC.

A médiacégek által előállított tartalmak nagy értéket képviselnek a technológiai vállalatok számára, amelyek azokat MI-modelljeik betanítására használják. Azonban néhány médiacég, köztük a The New York Times és a Chicago Tribune, ellenállt ennek a gyakorlatnak, és jogi lépéseket tettek tartalmuk védelmében.

A hírmédia üzleti modelljeit jelentős kihívások elé állította a közösségi média és más digitális platformok térnyerése, de a megállapodás segíteni fog a bevételkiesés pótlásában.

Az MI-chatbotok kulcsfontosságú szerepet fognak játszani az internetes keresők jövőjében is. A Google, a keresőmotorok piacvezetője számára fontos, hogy MI-alapú eszközöket építsen be termékeibe. Bár más AI-vállalatok is fejlesztenek keresőket, a Google továbbra is domináns szereplő, több mint 90 százalékos globális piaci részesedéssel.

Az OpenAI 2024 júliusában indította el a SearchGPT keresőt. A cég akkoriban kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy a híripar partnereitől kapott visszajelzések alapján fejleszti az új platformot. Az OpenAI más neves kiadókkal, például a Time Magazine-nal, a Financial Timesszal és az Associated Press-szel is együttműködik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!