szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, hallgat a felhasználók panaszaira a YouTube, és egy újonnan bevezetett reklámfelület esetében már olyan gyakorlatot alkalmaz, ami kevésbé zavarhatja a nézőket az élő közvetítések alatt.

Miközben ádáz harcot vív a reklámblokkolókkal, egy új reklámformátumot kezdett tesztelni a YouTube – derül ki a platform tesztelés alatt álló funkciókat bemutató oldaláról.

Az új formátum az élő videós közvetítéseket érinti, melyeknél a videó megszakítása különösen nem szerencsés – így a YouTube „kép a képben” fog reklámokat megjeleníteni egy kis ablakban, az élő videó alatt, azzal párhuzamosan.

Ez egy lényegesen kevésbé kellemetlen hirdetési formátum, mint a videók előtt/közben várakoztatni a felhasználót egy élő tartalomnál. Mint a ZDNet megjegyzi: az egyelőre nem ismert, hogy a hanggal mi lesz, azaz a tartalom hangsávját hallja majd a felhasználó, vagy átveszi azt a reklámé. Ez még lehet sarkalatos pont.

A YouTube egyelőre nem adott ki fotót vagy videót arról, hogy a gyakorlatban hogyan néz ki az új hirdetési formátum. Az újdonságot egyelőre néhány tartalomgyártó próbálhatja ki, ők az élő közvetítések beállításai között aktiválhatják.

Valami történik Oroszországban, elkezdett furcsán viselkedni a YouTube

Egyre többen panaszkodnak Oroszországban arra, hogy nehezen tudják csak böngészni a YouTube-ot. Az elmúlt időszakban a platform szándékos lassítása is felmerült, de az orosz hatóságok szerint a Google a ludas.

Mindent összevetve, bár még nem látni, de ez egy kevésbé zavaró reklámformátumnak tűnik, mint az eddigiek – már csak azon múlhat a bevezetése, hogy a felhasználók és a tartalomgyártók milyen visszajelzéseket adnak róla a tesztidőszak alatt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!