szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Van, aki a kényelmesebb repülés miatt választ fapados helyett hagyományos vagy egyenesen prémium légitársaságot. És van, aki számára még úgy sem elég kényelmes, vagy egyenesen megoldhatatlan a repülés. Az ilyen, fogyatékkal élő utasok számára mutatott be újdonságokat az Emirates a Dubajban rendezett AccessAbilities Expo szakkiállításon. Virtuálisvalóság-túra a repülőtéren, jeltolmácsoló robot, látássérülteknek szánt app – íme a segítő szolgáltatások és eszközök.

Az Emirates hamarosan elérhető lesz a Be My Eyes alkalmazásban, amelyről már mi is többször írtunk. Az app több mint 8 millió önkéntes segítségével nyújt videós támogatást látássérült felhasználóknak. Az utasok az alkalmazás segítségével közvetlenül léphetnek kapcsolatba az Emirates ügyfélszolgálatával, ahol az élő videóhívás során a légitársaság munkatársai útbaigazítást nyújtanak és egyéb kérdésekben is segítenek.

Az Egyesült Arab Emírségek légitársasága az IBCCES-szel közösen elkészítette a neurodiverz utasoknak segítséget jelentő Sensory Guide-ot a Dubaji Nemzetközi Repülőtér 3-as termináljához. Ez az útmutató részletesen bemutatja a terminálban tapasztalható hangokat, fényeket és egyéb érzékszervi ingereket, hogy a neurodiverz utasok felkészülhessenek a repülőtéri élményekre. Az útmutató hamarosan az Emirates weboldalán is elérhető lesz.

A légitársaság új, kerekesszék-emelővel felszerelt sofőrszolgáltatást is bevezetett, amely jelenleg az első és business osztályú utasok számára érhető el Dubajban. A kényelmes és biztonságos szállítást biztosító speciális járművek sofőrjeit folyamatosan képzik.

Watch: New Emirates Services Announced at AccessAbilities Expo 2024

As part of its ‘Fly Better’ promise, Emirates has showcased a suite of new services and products for People of Determination at the 6th edition of AccessAbilities Expo in Dubai World Trade Centre.

Az Emirates jeltolmácsrobotja információs és útbaigazító szolgáltatásokat nyújt a siket és nagyothalló utasok számára. A robotot különböző jelnyelvi kifejezések és gesztusok felismerésére tanították, hogy járatstátuszról és repülőtéri információkról tájékoztasson. A robot képernyőjén térképek és útvonalak jelennek meg, és egy mesterséges intelligencián alapuló kalauz is segíti a kommunikációt. A légitársaság ígéri: a jövőben a technológiát kiterjeszti majd digitális csatornáira is.

Az Emirates virtuálisvalóság-túráján a speciális igényű utasok előre megismerhetik a Dubaji Nemzetközi Repülőtér 3-as termináljának a belépéstől a beszállásig tartó teljes folyamatát. A VR-headset segítségével végigjárhatják a repülőtéri lépéseket, és megismerhetik a speciális segítségnyújtó pultokat és a biometrikus beszállókapukat.

VR-túra a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren
Emirates

A vállalat új, úgynevezett kerekesszék-kockája biztonságos szállítást nyújt a mobilitási segédeszközöknek és kerekesszékeknek. Ez a megoldás a vég szerint garantálja, hogy a kerekesszékek sérülés nélkül, megfelelően rögzítve érjenek célba.

Kerekesszék-kocka
Emirates

A légitársaság közölte: eddig több mint 29 ezer munkatársát képezte ki autizmus és rejtett fogyatékosságok témájában. A képzések során az empatikus kommunikációra és az autizmus felismerésére helyezik a hangsúlyt, hogy minden utas számára befogadó élményt nyújthassanak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!