Ilyesmi rendszernek minden autós örülne: 3D-ben mutatja az aktuálisan legjobb vezetési forgatókönyveket
Komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon jelenthet segítséget a tájékozódásban, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok felmérésben és az irányok azonosításában az LG új, kifejlesztett kiterjesztett valóságra (AR) épülő technológiája, amely az autóba épített kijelzőn egyértelmű, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
HVG
Az LG még 2022-ben nyújtott be szabadalmat egy fejlett vezetéstámogató rendszerre (ADAS) Dél-Koreában és nemzetközi szinten is. A megoldást most a legjobbak között ismerte el a Koreai Szellemi Tulajdon Hivatala.
A rendszer kifinomult algoritmusokat alkalmazva integrálja a jármű különböző érzékelői, köztük az intelligens kamerák, a navigációs rendszerek és a vezetéstámogató szenzorok, valamint a külső adatforrások adatait. A GPS, a fejlett vezetéstámogató rendszerek, valamint a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő (vehicle-to-everything; V2X) technológiák által szolgáltatott információk hasznosításával így a rendszer a jármű helyzete és környezete alapján képes előre jelezni a potenciális veszélyeket és baleseti kockázatokat, ezáltal növelve a közlekedésbiztonságot.
LG kiterjesztett valóságra (AR) alapuló fejlett vezetéstámogatási rendszer (ADAS)
LG Electronics
LG kiterjesztett valóságra (AR) alapuló fejlett vezetéstámogatási rendszer (ADAS)
LG Electronics
Az LG szabadalmaztatott technológiájának egyik kulcseleme, hogy képes dinamikus AR-képek megjelenítésére. Mindez intuitívabbá teszi az útvonal-ajánlást: a megoldás a közlekedési körülmények alapján valós időben módosítja a járműhöz kapcsolódó információk és az irányt mutató szimbólumok megjelenítését. Az AR által alkalmazott grafikai elemek szétválhatnak, átalakulhatnak és összeolvadhatnak, ennek révén pedig a rendszer a járművezető számára könnyen érthetően, vizuálisan képes megjeleníteni olyan összetett vezetési információkat, mint a sebesség, az út lejtése, a szükséges sávváltások, vagy az útvonal-újratervezések.
A mesterséges intelligencia a közlekedés minden szintjén megjelent, sőt egy-két részterületet már ma is dominál. Az utakat és az infrastruktúrát mégsem elsősorban az MI-re kell felkészíteni, hanem sokkal jobban az emberekre optimalizálni.
Az LG azt tervezi, hogy ezt a fejlett megoldást a globális autógyártók számára történő, jövőbeni mobilitási megoldások kifejlesztésére és az új mobilitási szoftverek fejlesztésének felgyorsítására használja fel. A vállalat célja továbbá, hogy a szabadalom hasznosításával jogdíj alapú bevételt generáljon.
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.