Az LG még 2022-ben nyújtott be szabadalmat egy fejlett vezetéstámogató rendszerre (ADAS) Dél-Koreában és nemzetközi szinten is. A megoldást most a legjobbak között ismerte el a Koreai Szellemi Tulajdon Hivatala.
A rendszer kifinomult algoritmusokat alkalmazva integrálja a jármű különböző érzékelői, köztük az intelligens kamerák, a navigációs rendszerek és a vezetéstámogató szenzorok, valamint a külső adatforrások adatait. A GPS, a fejlett vezetéstámogató rendszerek, valamint a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő (vehicle-to-everything; V2X) technológiák által szolgáltatott információk hasznosításával így a rendszer a jármű helyzete és környezete alapján képes előre jelezni a potenciális veszélyeket és baleseti kockázatokat, ezáltal növelve a közlekedésbiztonságot.


Az LG szabadalmaztatott technológiájának egyik kulcseleme, hogy képes dinamikus AR-képek megjelenítésére. Mindez intuitívabbá teszi az útvonal-ajánlást: a megoldás a közlekedési körülmények alapján valós időben módosítja a járműhöz kapcsolódó információk és az irányt mutató szimbólumok megjelenítését. Az AR által alkalmazott grafikai elemek szétválhatnak, átalakulhatnak és összeolvadhatnak, ennek révén pedig a rendszer a járművezető számára könnyen érthetően, vizuálisan képes megjeleníteni olyan összetett vezetési információkat, mint a sebesség, az út lejtése, a szükséges sávváltások, vagy az útvonal-újratervezések.
Az LG azt tervezi, hogy ezt a fejlett megoldást a globális autógyártók számára történő, jövőbeni mobilitási megoldások kifejlesztésére és az új mobilitási szoftverek fejlesztésének felgyorsítására használja fel. A vállalat célja továbbá, hogy a szabadalom hasznosításával jogdíj alapú bevételt generáljon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.