szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A fa alá már nem kerül be a tévészolgáltatás minőségét érezhetően javító frissítés a Vodafone-nál – mondja a pesszimista. Az optimista inkább úgy fogalmaz: a OneTV ígéret szerint sok mindent megoldó komolyabb szoftverfrissítéséig már nem kell sokat aludni.

10–15 másodpercig tart egy csatornaváltás, nem működő funkciók kerülnek ki a felhasználókhoz, lassú a rendszer és túl gyakran lefagy. Kedden délelőtt írtuk meg ezt a Vodafone tévés előfizetőinek életéről – a vállalat reakciója nélkül, miután arra hiába vártunk. Cikkünk megjelenését követően néhány órával megérkezett a részletes magyarázat.

A Vodafone Magyarország tévészolgáltatása korábban a Vodafone Csoport által biztosított Vodafone TV platformon volt elérhető, idén ősszel kezdődött meg az átállás az új OneTV platformra. Az új televíziós platformot a svájci Nagra-Kudelski fejleszti a Vodafone Magyarország számára. Az új rendszerre való átállásra azért van szükség, mert a vállalatnak le kell válnia a Vodafone Csoport rendszereiről – írják, hozzátéve, hogy „ez egy technológiai szempontról rendkívül komplex folyamat”. A Vodafone szerint amikor szeptemberben megkezdték az új tévés rendszer bevezetését, már akkor jelezték előfizetőiknek, hogy a platform 2025-ben „válik véglegessé”, addig pedig „az ügyfelek visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztik”.

A vállalat közölte, nem tartja korrektnek cikkünket, „mivel olyan októberi problémák is szerepelnek benne, amelyeket már hónapokkal ezelőtt javított a fejlesztő”. Erre egyedüli példának a PIN-kód indokolatlan sokszori bekérését említették. (Eredeti cikkünk megjelenése után a Vodafone kérésére egyértelművé tettük az anyagban, hogy a felhasználók médiaboxaira valóban hibásan kiküldött szoftvert azóta javították.) A cég szerint vannak olyan panaszok, melyek nem műszaki hibát jeleznek, egyszerűen más szemlélet alapján fejlesztett funkciókról van szó, ilyen például a „vissza” gomb átvariálása.

A kérdés, amire sokan keresik a választ, hogy a 2025-re ígért „véglegessé válás” mikor fogja azt jelenteni, hogy kényelmesen használható az előfizetett szolgáltatás. Ezzel kapcsolatban azt írta a vállalat, hogy

„a platformhoz, az applikációhoz, valamint a webes felülethez januárban érkezik új frissítés, amely jelentős mértékben hozzájárul majd az ügyfélélmény növeléséhez. A frissítés rövidíti majd a csatornaváltások között eltelt időt, orvosolja a profilválasztással megfogalmazott problémákat (amennyiben az ügyfél csak egy profilt hoz létre, akkor a profilválasztást a rendszer automatikusan átugorja), megkülönböztető jelzésekkel lesz ellátva a felvétel funkció a rögzíthető és a már rögzített tartalmak esetében, gyorsabbá válik a műsorújság és a mini műsorújság betöltése, továbbá optimalizálja a felhasználói felület feliratait és a visszalépés funkciót.”

A OneTV applikáció esetében a frissítést követően az előbbiek mellett a lejátszó követni fogja az eszköz forgatását, így könnyítve a tartalom megtekintését, továbbá a csatornák között egyetlen újmozdulattal is lehet majd váltani.

A napokon belül nevet váltó Vodafone Magyarország válasza úgy zárul: a OneTV platform végleges működési módjának kialakításáig az ügyfelek türelmét és elnézését kérik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!