Az Erste közel három éve kezdte el a felkészülést, hogy az általános célú mesterséges intelligenciát a napi működésében alkalmazza. Tavaly a bank összes, több mint háromezer munkavállalója saját MI-asszisztenst kapott. A mesterséges intelligencia pillanatok alatt összeszedi és rendszerezi az interneten, nyilvánosan elérhető információkat, szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Az egy év alatt kifejlesztett tanácsadók MI-segédje ehhez képest már egy következő szintet jelent. Az OpenAI mesterséges intelligencia modelljén alapuló, saját fejlesztésű alkalmazás integrálja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt, ennek köszönhetően a legkomplexebb, legnehezebb kérdésekre is másodpercek alatt választ tud adni – közölte a bank.
Az ügyfélkiszolgálásban most bekapcsolt rendszer az Erste fiókhálózatában és call centerében dolgozókat segíti. Ők ezentúl a mesterséges intelligencia segítségével gyorsan és nagy pontossággal kereshetnek vissza információkat a banki dokumentumokban, így a nehéz, ritkán előkerülő esetekre is pillanatok alatt felelni tudnak. Az új eszköz a feltett kérdésre forráshivatkozással válaszol, megjeleníti azt az anyagot, amelyet használt, így akár azonnal meg is lehet nyitni az adott dokumentumot. Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetőjének elmondása szerint az MI-alapú asszisztenstől a bank azt reméli, hogy az ügyfélkiszolgálásban részt vevő munkatársaknak ezután több ideje jut majd az ügyfélkapcsolatok ápolására.
A vállalat szerint ezek az MI-asszisztensek csak az első lépéseket jelentik abban a folyamatban, ahol a cél a mesterséges intelligencia biztonságos, hatékony és széles körű használata. Az elképzelések szerint a jövőben komplett banki munkafolyamatokat lehet ráépíteni a technológiára. Az ügyfélkiszolgálásban most használni kezdett MI-eszköz nincsen összekötve ügyféladatokkal, nem végez számításokat, nem hoz döntéseket. Olyan kérdésekre nem tudn válaszolni, hogy adott ügyfél számláján mekkora összeg van, vagy jogosult-e hitelt felvenni. Az Erste azonban középtávon szeretne eljutni oda, hogy George, a bank digitális platformja révén az ügyfelek is használhassanak a mesterséges intelligencián nyugvó megoldásokat. Ilyen lehet például egy személyre szabott pénzügyi tanácsadás vagy egyes banki műveletek végrehajtása.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.