Pénteken a Wall Street Journal értesülése alapján már megírtuk, hogy az Air India utasszállító gépének tragikus balesetét célzó vizsgálat nem talált arra utaló jelet, hogy műszaki problémája lett volna a felszállás után lezuhant Boeing 787-8 Dreamlinernek, ellenben a gép két hajtóművének üzemanyag-szabályozóját nem sokkal az indulás után kikapcsolták, ami a felszállás után röviddel a tolóerő elvesztéséhez vezethetett.
A pilóták ezeket a kapcsolókat használják a hajtóművek beindítására, leállítására, vagy bizonyos vészhelyzetekben az alaphelyzetbe állításukra.
Az indiai légibaleset-vizsgáló hivatal, az AAIB szombaton közölte előzetes jelentését a június 12-én bekövetkezett katasztrófa okairól, amely a pénteken kiszivárgottakkal összhangban azt állítja tehát, hogy a hajtóművek üzemanyag-szabályozó kapcsolója „kikapcsolás” (CUTOFF) állásba került, aminek következtében megszűnt mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása.
A repülőgép a fölszállás és a lezuhanás között mintegy 30 másodpercig tartózkodott a levegőben. Az AAIB-jelentés összeállítói szerint miután a repülőgép elérte a rekordsebességét, „az 1-es és 2-es hajtómű üzemanyag-leállító kapcsolói egy másodpercen belül egymás után átálltak leállítás módba”. A jelentés nem tért ki arra, hogy a kapcsolók hogyan kapcsolhattak leállítás állásba repülés közben. A jelentés szerint a kapcsolókat ugyan visszakapcsolták, de már nem sikerült felpörgetni a motorok teljesítményét, hogy megállítsák a süllyedést, miután a repülőgép elkezdett veszíteni a magasságából.
A repülés utolsó pillanatában a pilótafülke hangrögzítőjén hallani lehetett, amint az egyik pilóta megkérdezi a másiktól, hogy miért zárta el az üzemanyag-adagolót. A másik pilóta azt válaszolta, hogy nem tette – áll a jelentésben.
Az Air India Angliába tartó Boeing 787-8 Dreamliner típusú gépe június 12-én zuhant le az északnyugati Ahmedabad városában. A repülőgépen 230 utas – 169 indiai, 53 brit, hét portugál, egy kanadai – és 12 fős személyzet tartózkodott. India történetének egyik legsúlyosabb légi katasztrófáját egy ember élte túl.