szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A modern játékokat „hajtó” grafikus motorok (szaknyelven: engine) a játszadozáson kívül rengeteg dologra alkalmasak.

A modern játékokat „hajtó” grafikus motorok (szaknyelven: engine) a játszadozáson kívül rengeteg dologra alkalmasak. Mivel valós időben, azaz real-time renderléssel dolgoznak, rengeteg időt és munkát lehet spórolni használatukkal, nem véletlen, hogy pl. az Epic népszerű motorja, az Unreal Engine az utóbbi években már látható reklámok mögött, van ahol a híradó virtuális díszletét szolgáltatja, készítenek vele virtuális ingatlan-bemutatókat, sőt a népszerű „Lazytown” c. sorozat teljes hátterét is ez a motor szolgáltatja.

Ha a Portal-ra jó volt, akkor talán egy filmhez is elegendő...

Most egy újabb játékmotor áll próbatétel előtt: a Half Life2, Portal, Left4Dead és persze a Counter Strike CS megjelenítéséért felelős Source motor fogja szolgáltatni az alapot Shane Acker aniumáció rendező legújabb filmjéhez. Acker és csapata (Brown Bag Films) készítette a kritikusok által sokra tartott „9” c. animációs filmet is. A film címe „The Deep”, megjelenési időpont sajnos még nincs. Természetesen nem az egész film készül a játékmotorral, hagyományos "post-render" CGI is lesz bőven, a Source azonban jelentős szerepet kap az effektusoknál és az animációkban is. Kíváncsian várjuk!

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!