szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Ha röviden kellene összefoglalnunk, hogy miként és hogyan regált a hagyományos (nyomtatott) média és újságok az...

Ha röviden kellene összefoglalnunk, hogy miként és hogyan regált a hagyományos (nyomtatott) média és újságok az internet „boom”-ra, (a televízióról már ne is beszéljünk) akkor egy szó is elég lenne… „Vergődnek”.

A legtöbb nyomtatott napi, heti- és havilap még mindig nem tud mit kezdeni az internettel. Tegyék fel teljes tartalmukat ingyen? De akkor ki veszi meg a lapot? Tegyenek fel mást? Akkor külön szerzőgárda kell, ami nem olcsó… Fele-fele arányban, ingyenes és fizetős tartalom? De hol legyen „elfelezve”? Nem egyszerű kérdés – szerencsére vannak követendő és sikeres példák. Az egyik leghíresebb és legsikeresebb etalon, a New Yorker, ők mintaszerűen oldották meg a digitális világba való „beolvadást”. De igen jól veszi az akadályokat a New York Times is. Annyira jó, hogy jövő héttől a lap online verziója elfelezi az ingyenes tartalmat, immár csak havi 10 cikket adnak ingyen a weben (eddig havi 20 írás volt ingyenes). Megtehetik, hiszen a lap digitális verziójának előfizetői immár tavaly év végére már 450 000-en voltak, így a Yorker, a Forbes és a Wired mellett immár a NYT is üzletileg és anyagilag sikeres online divíziót mondhat magénak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!