szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az apród.hu elsőként készített körképet a felhasználók apróhirdetési és keresési szokásairól.

Az apród.hu elsőként készített körképet a felhasználók apróhirdetési és keresési szokásairól. A 2500 fő részvételével futó online kutatás a hirdetésfeladástól az üzletkötésig vizsgálta az eladók és vevők apróhirdetési magatartását.

A kényelem mindenek felett
A felmérés tanulságai alapján az apróhirdetések élete ma már jóval pezsgőbb az online térben, mint a nyomtatott újságok hasábjain. Aki eladna valamit, 97 %-ban az internetes apróhirdetési oldalakon adja fel hirdetését, mindössze 15%, aki nyomtatott verziókhoz is fordul. A print hirdetések között keresgélők szintén kevesen vannak, 83% az online felületeken kezdi a nézelődést, de közel harmaduk az aukciós portálok kínálatát is átböngészi. A legtöbben elsősorban kényelmi megfontolások miatt – például, mert otthonról is feladható a hirdetés – hanyagolják a nyomtatott megoldást: az eladók 67 %-ának a komfort a fő szempont a hirdetésfeladásnál.
A vevők motivációi hasonlóak: több mint egyharmaduk szerint nehézkes a keresés a hirdetési újságok cikkei között, 43% pedig a képes hirdetéseket hiányolja a print verziókból. Ugyanakkor van még egy nosztalgikus réteg (30%), aki szereti bekarikázni az érdekes ajánlatokat.

Alacsony ár – biztos siker
Kényelmessége mellett az új funkciók is az online hirdetések malmára hajtják a vizet. Az eladók második helyen (44%) jelölték meg, hogy azért kedvelik ezt a hirdetési formát, mert pár kattintással szűkíthetők a kategóriák, amelyek egyszerűvé teszik a termékek azonosítását. Ugyanez igaz a vevői oldalra is: 65%-uk fő szempontként választotta, hogy az internetes hirdetések között könnyen le tudja szűkíteni a kínálatot, így csak azokat az ajánlatokat kell átnéznie, amelyek tényleg érdeklik.
Hogy a régió is megadható a netes apróhirdetési felületeken, vásárláskor nyer igazán létjogosultságot: aki venne, második legfontosabb szempontként említi az ajánlatok szelektálásánál, hogy a hirdető mennyire lakik közel hozzá. Érdekes ugyanakkor, hogy a hirdetések feladóinak mindössze negyede tartja ezt relevánsnak – derül ki az apród.hu, az egyik vezető apróhirdetési portál felméréséből.
Az eladók meggyőzésére a minél kedvezőbb ár meghirdetése a leginkább működőképes taktika: a vevők úgy vallottak, hogy a legolcsóbb ajánlatokkal kezdik a nézelődést, ha keresnek egy-egy terméket. Az eladók közel 40 %-a igyekszik is élni a kedvező ár módszerével.

Üzletkötés pikk-pakk
A kényelem és az egyszerűség mellett nem elhanyagolható szempont a kérdőív kitöltői szerint az sem, hogy mennyire gyorsan üthető nyélbe egy megállapodás. Az eladók közel fele 3-10 megkeresésből zár sikerrel egy-egy üzletet, de 20 % ennél is kevesebb érdeklődőből megtalálja a vásárlóját. Vevőként még gördülékenyebbnek tűnik a folyamat, általában 3-5 hirdető megkeresése után a kiszemelt termék gazdájává válhat valaki, és legtöbbször alig 5 nap telik el, míg birtokába kerül az áru.

Számtalan pozitívuma ellenére mégis van olyan tulajdonsága az egyes apróhirdetési oldalaknak, amellyel adott esetben egyik fél sincsen kibékülve: a hirdetők több mint negyedét zavarja, ha már lejárt ajánlata miatt hetekkel később is hívogatják. Aki vásárolna, még érzékenyebb az aktualitásukat vesztett hirdetésekkel kapcsolatban: 40% az apróhirdetési oldalak legbosszantóbb tulajdonságaként emelte ki, hogy a potenciális eladót megkeresve kiderül, már elkelt a termék.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!