Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A szerelők, a pilóták és a ciprusi légi közlekedési hatóság által elkövetett hibák hosszú láncolata vezetett a ciprusi Helios légitársaság utasszállító gépének tavaly augusztusi katasztrófájához - írta vasárnap a Kathimerini című görög napilap a nemrég elkészült végleges vizsgálati jelentésre hivatkozva.
A még szerkesztésre váró jelentés szerint, amelyet hivatalosan csak április elején készülnek nyilvánosságra hozni, a lárnakai repülőtér szerelői és a Boeing 737-300 pilótái mulasztások sorozatát követték el, de a ciprusi légi közlekedési hatóság hiányos ellenőrzése is hozzájárult a szerencsétlenséghez.
A hibák láncolatának középpontjában egy rosszul beállított légnyomás-szabályozó kar és egy félreértett vészjelzés áll - számolt be a Kathimerini című lap a vizsgálatot vezető Akrivosz Cokaliszra hivatkozva. "Biztos repülés volt a halálba" - összegezte cikke címében a napilap a jelentés megállapításait.
A Helios ciprusi légitársaság Lárnakából Athénon keresztül Prágába tartó fapados járata augusztus 14-én zuhant le a görög fővárostól 40 kilométernyire északra 115 utassal és hatfős személyzettel a fedélzetén. Magyar áldozata nem volt a tragédiának, amely minden idők legsúlyosabb légi katasztrófája görög területen.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.