szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az angol futball eddigi legnagyobb mezszponzori szerződését kötötte a Manchester United és az amerikai AIG vállalat: a biztosítási cég az elkövetkezendő négy évre 56,5 millió fontért vásárolt magának reklámfelületet a Vörös Ördögök felszerelésén.

Az AIG elnök-vezérigazgatója Martin J.Sullivan,
a Manchester United sztárjaival. Park Ji-sung,
Wayne Rooney, Christiano Ronaldo és Gary
Neville, az 56,5 millió fontot (99,3 millió
dollárt, 80,6 millió eurót) érő reklámmal
a dresszükön
© AP
Az európai futballban egyre nagyobb összegeket akasztanak le a sztárcsapatok a szponzoroktól. Mivel a nagy bajnokságokban nem szokás a klub nevéhez hozzácsapni a szponzorét, ezért másfajta technikákat kell keresni, hogy a kedvenc labdarúgó együttesekkel összekapcsolják a sajátjukat.

Mostanában terjedőben van, hogy a csapatoknak otthont adó stadionokat nevezik el a szponzorokról. Így például a Bayern München nemrégiben elkészült hipermondern létesítményét egy biztosító társaság után például Allianz Arenanak nevezik. Az Arsenal új stadionja pedig Emirates légitársaságtól kapott pénzből épül, s így a ezt a futballszentély is a szponzor nevét fogja viselni.

Mezreklám top 5 (éves díj)

(millió font)

Tamoil Juventus: 15,0
AIG Manchester Utd: 14,125
BenQ Real Madrid: 14,0
T-Mobile Bayern Münch.: 11,4
Samsung – Chelsea: 10,0

A másik fontos hirdetési hely a játékosok meze, ugyanis itt nem csak a csapattal, hanem a kedvenc focistákkal is azonosítani lehet a hirdetett márkát. Mivel pedig az eredetihez megszólalásig hasonlító szurkolói mezeken ugyanúgy ott díszeleg a szponzor logója, mint a pályán használtakon, többtízezer élő hirdetőtáblához jut a szponzor. Emellett a szurkolók is szívesebben veszik igénybe vagy vásárolják meg a saját holmijukon hirdetett szolgáltatásokat vagy termékeket. Így aztán a nagy klubok hatalmas pénzeket kérhetnek a mezreklámokért.

„Nagy lépés ez a Manchester United számára, hiszen a szerződéssel megerősítjük helyünket a világ élvonalában" – mondta David Gill klubigazgató. Az AIG-vel kötött 56,5 millió fontos szerződés aláírása után. A megállapodás a következő szezontól lép érvénybe, addig még a Vodafone hirdetései lesznek láthatóak a manchesteriek mezén. Gill nyilván nem csak a sportteljesítményre gondolt megjegyzésével, hanem arra is, hogy a szponzorszerzésben, s üzleti értékük elismertségében is a bajnokok ligájában maradtak ezzel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Világ

A futball-vb-k legnagyobb botrányai

Imádott játékunk, a foci újabb világbajnokságra készül. Várakozás és repesés közben nem árt felidézni, kik és mik rontották el a szurkolók szája ízét. Rossz bírók, gátlástalan erőszak, szervezetlenség, kíméletlen céltudatosság, bundázó csapatok, kapzsi futballvezérek, eszelős politikusok.

hvg.hu Világ

Toplista: A világ legnagyobb futballklubjai

A Deloitte multinacionális tanácsadó cég nyilvánosságra hozta a világ legnagyobb futballklubjainak toplistáját. A nemes egyszerűséggel Futballpénz Liga néven publikált tanulmányból kiderül, hogy a 20 legnagyobb klub árbevétele az elmúlt szezonban meghaladta a 3 milliárd eurót.

Kiderült a legdrágább Suzuki alapjának, a Toyota RAV4 PHEV-nek a hazai ára

Kiderült a legdrágább Suzuki alapjának, a Toyota RAV4 PHEV-nek a hazai ára

Radar360: Fókuszban a Szájer-ügy

Radar360: Fókuszban a Szájer-ügy

Belga ügyészség: Drog volt Szájer József hátizsákjában

Belga ügyészség: Drog volt Szájer József hátizsákjában