szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az angol futball eddigi legnagyobb mezszponzori szerződését kötötte a Manchester United és az amerikai AIG vállalat: a biztosítási cég az elkövetkezendő négy évre 56,5 millió fontért vásárolt magának reklámfelületet a Vörös Ördögök felszerelésén.

Az AIG elnök-vezérigazgatója Martin J.Sullivan,
a Manchester United sztárjaival. Park Ji-sung,
Wayne Rooney, Christiano Ronaldo és Gary
Neville, az 56,5 millió fontot (99,3 millió
dollárt, 80,6 millió eurót) érő reklámmal
a dresszükön
© AP
Az európai futballban egyre nagyobb összegeket akasztanak le a sztárcsapatok a szponzoroktól. Mivel a nagy bajnokságokban nem szokás a klub nevéhez hozzácsapni a szponzorét, ezért másfajta technikákat kell keresni, hogy a kedvenc labdarúgó együttesekkel összekapcsolják a sajátjukat.

Mostanában terjedőben van, hogy a csapatoknak otthont adó stadionokat nevezik el a szponzorokról. Így például a Bayern München nemrégiben elkészült hipermondern létesítményét egy biztosító társaság után például Allianz Arenanak nevezik. Az Arsenal új stadionja pedig Emirates légitársaságtól kapott pénzből épül, s így a ezt a futballszentély is a szponzor nevét fogja viselni.

Mezreklám top 5 (éves díj)

(millió font)

Tamoil Juventus: 15,0
AIG Manchester Utd: 14,125
BenQ Real Madrid: 14,0
T-Mobile Bayern Münch.: 11,4
Samsung – Chelsea: 10,0

A másik fontos hirdetési hely a játékosok meze, ugyanis itt nem csak a csapattal, hanem a kedvenc focistákkal is azonosítani lehet a hirdetett márkát. Mivel pedig az eredetihez megszólalásig hasonlító szurkolói mezeken ugyanúgy ott díszeleg a szponzor logója, mint a pályán használtakon, többtízezer élő hirdetőtáblához jut a szponzor. Emellett a szurkolók is szívesebben veszik igénybe vagy vásárolják meg a saját holmijukon hirdetett szolgáltatásokat vagy termékeket. Így aztán a nagy klubok hatalmas pénzeket kérhetnek a mezreklámokért.

„Nagy lépés ez a Manchester United számára, hiszen a szerződéssel megerősítjük helyünket a világ élvonalában" – mondta David Gill klubigazgató. Az AIG-vel kötött 56,5 millió fontos szerződés aláírása után. A megállapodás a következő szezontól lép érvénybe, addig még a Vodafone hirdetései lesznek láthatóak a manchesteriek mezén. Gill nyilván nem csak a sportteljesítményre gondolt megjegyzésével, hanem arra is, hogy a szponzorszerzésben, s üzleti értékük elismertségében is a bajnokok ligájában maradtak ezzel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Világ

A futball-vb-k legnagyobb botrányai

Imádott játékunk, a foci újabb világbajnokságra készül. Várakozás és repesés közben nem árt felidézni, kik és mik rontották el a szurkolók szája ízét. Rossz bírók, gátlástalan erőszak, szervezetlenség, kíméletlen céltudatosság, bundázó csapatok, kapzsi futballvezérek, eszelős politikusok.

hvg.hu Világ

Toplista: A világ legnagyobb futballklubjai

A Deloitte multinacionális tanácsadó cég nyilvánosságra hozta a világ legnagyobb futballklubjainak toplistáját. A nemes egyszerűséggel Futballpénz Liga néven publikált tanulmányból kiderül, hogy a 20 legnagyobb klub árbevétele az elmúlt szezonban meghaladta a 3 milliárd eurót.