Ha már repül, akkor nincs baj - tartják a sokat utazók a diszkont-légitársaságok járatairól, amelyek elsősorban kiszámíthatatlan késéseikkel okoznak bosszúságot a kevés pénzért utazni akaróknak, néha pedig azzal is, hogy az olcsó utazás végül igencsak drága lesz. Összeállításunk néhány kellemetlen fapadoskalandot gyűjt csokorba.

RyanAir, Brüsszel-Dublin. "Időben, kora délután elindult a gépünk Brüsszel-Charlerois-ból Dublinba, majd műszaki hiba miatt tíz perc múlva visszafordult, és kényszerleszállt. Az egyetlen kifutópályán veszteglő hibás gép miatt a reptér órákra bedugult. Mi késő estig hiába vártuk, hogy történjen velünk valami, vagy hogy legalább információt kapjunk. Éjfélkor nagy nehezen kiderült, hogy buszt indítanak a liege-i repülőtérre - »ha nagyon szalad, még eléri« -, ahonnan másnap hajnalra érkeztünk meg Dublinba."

RyanAir, Brüsszel-Pisa. "Brüsszelben közölték velünk, hogy nem indul a menetrend szerinti gép Pisába - nem árulták el, miért -; jegyünket visszaválthatjuk, vagy ha elrohanunk Frankfurt-Hahnba, talán még elérjük az onnan induló pisai gépet. Elrohantunk, elértük - visszafelé azonban a jegyünket nem voltak hajlandók (ahogy odafelé) frankfurtira átíratni: nem volt mit tennünk, mint visszarepülni Brüsszelbe, ahonnan másnap el kellett vonatoznunk Frankfurtba az ott hagyott autóért."

WizzAir, London-Budapest. "Többórás késéssel indultunk Londonból. »Természetesen« nem közölték velünk előre, hogy várhatóan mennyit késünk, így sokan a gépre szállás pillanataiban telefonáltunk haza, gondolván, hogy most már megtippelhetjük: jó két óra múlva megérkezünk. Már a levegőben, a telefonálási tilalom idején árulta el a személyzet, hogy még egy - menetrenden kívüli - párizsi leszállást is beiktatnak. Ezzel a kitérővel - a többórás ott-tartózkodással együtt - nemcsak megduplázták az amúgy is jókora késést, hanem sikeresen becsapták az órákkal korábbra Ferihegyre hívott várakozókat is."

EasyJet, London-Budapest. "Budapesten havazott, ezért Prágában szálltunk le. Kétórás várakozás után - ami közben a hazatelefonálók megtudták, hogy a kevéske hó már rég elolvadt, Ferihegy újra fogad - közölték velünk: aki nem akar vonatozni Budapestig, azt visszaviszik Londonba. A többség így hajnali 1-kor újra a lutoni reptéren találta magát, ahol kiderült: az EasyJet standja fél 6 tájban nyit, akkor megpróbálhatunk jelentkezni a következő gépre. Szétszéledtünk, ki hová tudott, székre, földre, lefeküdtünk aludni. Hajnalban az először a standhoz érkezők - az EasyJet nem törődött azzal, hogy valaki öreg, gyerekkel van, beteg - gépiesen megkapták a jegyet a délelőtti gépre. Egy utas rosszul lett, gyógyszerre volt szüksége, de hiába, nem volt elég szemfüles, ezért ő sem fért fel: a pórul járt utasok többségével együtt, 17 órás várakozás után, az esti géppel jutott haza."

SkyEurope, Budapest-Párizs. "A gép - állítólag egy alkatrész meghibásodása miatt - 23 órás késéssel indult el Budapestről. Minket sokáig mégis azzal hitegettek, hogy rövidesen indulunk, ezért déltől késő estig Ferihegyen vártunk: akkor jelentették be, hogy a gép csak másnap lesz menetkész. Megígérték, hogy indulás előtt mindenkinek telefonálnak. Nem tették meg. Kártérítésként ingyenjegyet helyeztek kilátásba - ez is csak ígéret maradt."

WizzAir, Párizs-Budapest. "Lekéstük a Párizsból a várostól jó 80 kilométerre lévő Beauvais repülőtérre induló autóbuszt. A következő buszra nem engedtek fölszállni, mert az »nem a budapesti járathoz tartozik«. Nem lévén más választásunk, 110 euróért taxival mentünk ki a reptérre, ahol háromórás várakozás után közölték, hogy köd miatt törlik a járatot. Átbookoltunk a két nappal későbbi hajnali járatra. Az azonban olyan korán indul, hogy a célbusz csak csak taxival érhető el, így - tudom, mindez nem a WizzAir hibája - ez a fapados utazás drágább volt, mint ha Malévval mentünk volna egy »normális« reptérre."

Malév, Budapest-Amszterdam. "Úgy adódott, hogy egy héten belül kétszer utaztam Amszterdamba: egyszer fapadossal, egyszer pedig a Malévval. A fapados rendben volt, a Malév ellenben oda-vissza egyaránt sokat késett, a személyzet utálatos volt, ráadásul majdnem négyszer annyit kértek ugyanazért a jegyért - igaz, ennek fejében elénk löktek egy szendvicset."

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Trend

Repülő fillérek

A logikustól a szélsőségesig terjed azoknak a módszereknek a skálája, amelyekkel a fapados légitársaságok a költségeiket igyekeznek csökkenteni. Üzleti modelljüket újabban interkontinentális járatokra, businessosztályra is megpróbálják adaptálni.

Radar 360: Radikális iskola költözhet a fővárosba, visszatér a nyár

Radar 360: Radikális iskola költözhet a fővárosba, visszatér a nyár

Megzavarták Orbán Viktor beszédét - percről percre a parlament üléséről

Megzavarták Orbán Viktor beszédét - percről percre a parlament üléséről

Hazárdjáték részesének érzik magukat a volt Vajna-cég kisrészvényesei

Hazárdjáték részesének érzik magukat a volt Vajna-cég kisrészvényesei

A brit munkásosztály őrangyala is kritizálja a Marvel-filmeket

A brit munkásosztály őrangyala is kritizálja a Marvel-filmeket

A Fidesz 11. alkalommal is elgáncsolta a rezsicsökkentést

A Fidesz 11. alkalommal is elgáncsolta a rezsicsökkentést

Nem halott a dízel – vélekedik a meglepetéssel készülő Mazda

Nem halott a dízel – vélekedik a meglepetéssel készülő Mazda