Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac","c_author":"Urzinol","category":"brandchannel","description":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne tegyünk ellene.","shortLead":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne...","id":"20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac.jpg","index":0,"item":"c51c2721-52e1-499b-8eb7-665d5aaf2542","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","timestamp":"2025. június. 02. 07:30","title":"Mi a nulladik lépés, ha felfáztál?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Urzinol","c_partnerlogo":"13bb1707-7561-455d-b384-3e2a71ec9e0f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"2d455b5f-4037-4805-995b-686a60ff1c50","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Közösségi oldalakon tűntek fel a felvételek, amik kirobbantották a botrányt. ","shortLead":"Közösségi oldalakon tűntek fel a felvételek, amik kirobbantották a botrányt. ","id":"20250602_mongolia-tuntetes-miniszterelnok-fia-luxus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d455b5f-4037-4805-995b-686a60ff1c50.jpg","index":0,"item":"478708af-d54e-4918-b4f1-148e487851cf","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_mongolia-tuntetes-miniszterelnok-fia-luxus","timestamp":"2025. június. 02. 10:38","title":"Tömegek vonultak utcára Mongóliában a miniszterelnök fiának luxizása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e95d57d4-7113-427d-975e-dfa52cec0633","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A belpolitikán túl az EU- és NATO-kapcsolatokban, valamint a lengyel Ukrajna-politikában is feszültségeket okozhat a jobboldali Karol Nawrocki győzelme.","shortLead":"A belpolitikán túl az EU- és NATO-kapcsolatokban, valamint a lengyel Ukrajna-politikában is feszültségeket okozhat...","id":"20250602_lengyel-elnokvalasztas-nemet-lapok-szemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e95d57d4-7113-427d-975e-dfa52cec0633.jpg","index":0,"item":"6feb3f88-1cdf-4b3d-859d-9ce80ab00045","keywords":null,"link":"/360/20250602_lengyel-elnokvalasztas-nemet-lapok-szemle","timestamp":"2025. június. 02. 09:58","title":"Viharos idők jönnek – nyugati lapok gyorselemzése a lengyel elnökválasztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt egyelőre nem tudni, a két eset között van-e összefüggés.","shortLead":"Azt egyelőre nem tudni, a két eset között van-e összefüggés.","id":"20250601_Ket-vasuti-hid-omlott-ossze-Oroszorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2.jpg","index":0,"item":"9d73085b-227b-4eca-9138-2a6eb097afec","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Ket-vasuti-hid-omlott-ossze-Oroszorszagban","timestamp":"2025. június. 01. 08:37","title":"Két vasúti híd omlott össze Oroszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abd39808-dcad-4772-bbb1-7e47bb148056","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A sorozatgyilkosos sztori ezúttal New Yorkba vezet, már a címe is sokatmondó: Resurrection, vagyis Feltámadás. ","shortLead":"A sorozatgyilkosos sztori ezúttal New Yorkba vezet, már a címe is sokatmondó: Resurrection, vagyis Feltámadás. ","id":"20250602_Dexter-sorozat-folytatas-uj-evad-Resurrection-Feltamadas-trailer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abd39808-dcad-4772-bbb1-7e47bb148056.jpg","index":0,"item":"6bc97d90-d8c1-48ba-81f0-1db1637c7da3","keywords":null,"link":"/kultura/20250602_Dexter-sorozat-folytatas-uj-evad-Resurrection-Feltamadas-trailer","timestamp":"2025. június. 02. 14:39","title":"Jön a Dexter folytatása, az előzetes már kint is van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d8c52a6-35d2-4777-bb24-509462085395","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Előrejelzések szerint kezdetét veszi az idei év legmelegebb hete, már hétfőn 34 fok lehet. ","shortLead":"Előrejelzések szerint kezdetét veszi az idei év legmelegebb hete, már hétfőn 34 fok lehet. ","id":"20250602_Extrem-magas-UV-B-sugarzas-varhato-az-egesz-orszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d8c52a6-35d2-4777-bb24-509462085395.jpg","index":0,"item":"5b25a1e4-0fc3-4e61-b3bc-61639a107710","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Extrem-magas-UV-B-sugarzas-varhato-az-egesz-orszagban","timestamp":"2025. június. 02. 07:33","title":"Extrém magas UV-B sugárzás várható az egész országban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e01b6c8-a6e7-404f-9d2a-93bea5d6fe26","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a bukólámpás hátsókerék-hajtású Lamborghini Diablo SV egyenesen a 90-es évekbe repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a bukólámpás hátsókerék-hajtású Lamborghini Diablo SV egyenesen a 90-es évekbe repít vissza bennünket.","id":"20250601_28-eves-de-alig-hasznalt-brutalis-lamborghini-diablo-sv-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e01b6c8-a6e7-404f-9d2a-93bea5d6fe26.jpg","index":0,"item":"cf858b48-9930-400a-84a9-b4880d84b1e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250601_28-eves-de-alig-hasznalt-brutalis-lamborghini-diablo-sv-var-uj-gazdara","timestamp":"2025. június. 01. 07:21","title":"28 éves, de alig használt brutális Lambo vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","shortLead":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","id":"20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71.jpg","index":0,"item":"4c567709-fb40-4917-9636-96cceb064f73","keywords":null,"link":"/360/20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 09:00","title":"Nick Thorpe: Bármilyen magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai szárnya, látszanak a repedések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha már repül, akkor nincs baj - tartják a sokat utazók a diszkont-légitársaságok járatairól, amelyek elsősorban kiszámíthatatlan késéseikkel okoznak bosszúságot a kevés pénzért utazni akaróknak, néha pedig azzal is, hogy az olcsó utazás végül igencsak drága lesz. Összeállításunk néhány kellemetlen fapadoskalandot gyűjt csokorba.
RyanAir, Brüsszel-Dublin. "Időben, kora délután elindult a gépünk Brüsszel-Charlerois-ból Dublinba, majd műszaki hiba miatt tíz perc múlva visszafordult, és kényszerleszállt. Az egyetlen kifutópályán veszteglő hibás gép miatt a reptér órákra bedugult. Mi késő estig hiába vártuk, hogy történjen velünk valami, vagy hogy legalább információt kapjunk. Éjfélkor nagy nehezen kiderült, hogy buszt indítanak a liege-i repülőtérre - »ha nagyon szalad, még eléri« -, ahonnan másnap hajnalra érkeztünk meg Dublinba."
RyanAir, Brüsszel-Pisa. "Brüsszelben közölték velünk, hogy nem indul a menetrend szerinti gép Pisába - nem árulták el, miért -; jegyünket visszaválthatjuk, vagy ha elrohanunk Frankfurt-Hahnba, talán még elérjük az onnan induló pisai gépet. Elrohantunk, elértük - visszafelé azonban a jegyünket nem voltak hajlandók (ahogy odafelé) frankfurtira átíratni: nem volt mit tennünk, mint visszarepülni Brüsszelbe, ahonnan másnap el kellett vonatoznunk Frankfurtba az ott hagyott autóért."
WizzAir, London-Budapest. "Többórás késéssel indultunk Londonból. »Természetesen« nem közölték velünk előre, hogy várhatóan mennyit késünk, így sokan a gépre szállás pillanataiban telefonáltunk haza, gondolván, hogy most már megtippelhetjük: jó két óra múlva megérkezünk. Már a levegőben, a telefonálási tilalom idején árulta el a személyzet, hogy még egy - menetrenden kívüli - párizsi leszállást is beiktatnak. Ezzel a kitérővel - a többórás ott-tartózkodással együtt - nemcsak megduplázták az amúgy is jókora késést, hanem sikeresen becsapták az órákkal korábbra Ferihegyre hívott várakozókat is."
EasyJet, London-Budapest. "Budapesten havazott, ezért Prágában szálltunk le. Kétórás várakozás után - ami közben a hazatelefonálók megtudták, hogy a kevéske hó már rég elolvadt, Ferihegy újra fogad - közölték velünk: aki nem akar vonatozni Budapestig, azt visszaviszik Londonba. A többség így hajnali 1-kor újra a lutoni reptéren találta magát, ahol kiderült: az EasyJet standja fél 6 tájban nyit, akkor megpróbálhatunk jelentkezni a következő gépre. Szétszéledtünk, ki hová tudott, székre, földre, lefeküdtünk aludni. Hajnalban az először a standhoz érkezők - az EasyJet nem törődött azzal, hogy valaki öreg, gyerekkel van, beteg - gépiesen megkapták a jegyet a délelőtti gépre. Egy utas rosszul lett, gyógyszerre volt szüksége, de hiába, nem volt elég szemfüles, ezért ő sem fért fel: a pórul járt utasok többségével együtt, 17 órás várakozás után, az esti géppel jutott haza."
SkyEurope, Budapest-Párizs. "A gép - állítólag egy alkatrész meghibásodása miatt - 23 órás késéssel indult el Budapestről. Minket sokáig mégis azzal hitegettek, hogy rövidesen indulunk, ezért déltől késő estig Ferihegyen vártunk: akkor jelentették be, hogy a gép csak másnap lesz menetkész. Megígérték, hogy indulás előtt mindenkinek telefonálnak. Nem tették meg. Kártérítésként ingyenjegyet helyeztek kilátásba - ez is csak ígéret maradt."
WizzAir, Párizs-Budapest. "Lekéstük a Párizsból a várostól jó 80 kilométerre lévő Beauvais repülőtérre induló autóbuszt. A következő buszra nem engedtek fölszállni, mert az »nem a budapesti járathoz tartozik«. Nem lévén más választásunk, 110 euróért taxival mentünk ki a reptérre, ahol háromórás várakozás után közölték, hogy köd miatt törlik a járatot. Átbookoltunk a két nappal későbbi hajnali járatra. Az azonban olyan korán indul, hogy a célbusz csak csak taxival érhető el, így - tudom, mindez nem a WizzAir hibája - ez a fapados utazás drágább volt, mint ha Malévval mentünk volna egy »normális« reptérre."
Malév, Budapest-Amszterdam. "Úgy adódott, hogy egy héten belül kétszer utaztam Amszterdamba: egyszer fapadossal, egyszer pedig a Malévval. A fapados rendben volt, a Malév ellenben oda-vissza egyaránt sokat késett, a személyzet utálatos volt, ráadásul majdnem négyszer annyit kértek ugyanazért a jegyért - igaz, ennek fejében elénk löktek egy szendvicset."
A logikustól a szélsőségesig terjed azoknak a módszereknek a skálája, amelyekkel a fapados légitársaságok a költségeiket igyekeznek csökkenteni. Üzleti modelljüket újabban interkontinentális járatokra, businessosztályra is megpróbálják adaptálni.