szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német Bild nyilvánosságra hozta a Germanwings-gépet hegynek vezető pilóta utolsó levelét, amelyet orvosának írt két héttel a katasztrófa előtt. A 27 éves Andreas Lubitz súlyosan depressziós volt, nem tudott aludni, és attól félt, hogy megvakult. Erős gyógyszereket szedett, mégis engedték repülni.

A Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó Airbus A320-as gépe hegyoldalnak csapódott a Francia-Alpokban 2015. március 24-én. Senki sem élte túl a katasztrófát, 149-en haltak meg. A helyszínen megtalálták a gép feketedobozát, az abból kinyert adatok alapján a szakemberek azt állapították meg, hogy a másodpilóta, Andreas Lubitz valószínűleg szándékosan vezette a repülőt a hegynek, miután kizárta az első pilótát a pilótafülkéből.

©

Az már korábban is kiderült, hogy a 27 éves másodpilóta depresszióban szenvedett, és a tragédia idején is nagyon rossz pszichés állapotban volt. A németországi Montabaurban lévő lakásában több bizonyítékot is találtak a nyomozók arra, hogy beteg volt, és nem lett volna szabad dolgoznia.

Lubitz járt orvoshoz, többhöz is, de nem jutott el a munkahelyére az a szakvélemény, amely szerint betegsége miatt alkalmatlan volt a repülésre – valószínűleg azért, mert megsemmisítette.

Megtalálták a számítógépén az utolsó levelét, amelyet orvosának küldött két héttel a katasztrófa előtt. Ebben a férfi arról írt: attól fél, hogy megvakul, és elveszíti a munkáját. Szerinte ha nem lett volna gond a szemével, minden rendben lett volna körülötte.

Álmatlanságban is szenvedett, állítólag napi két óránál többet nem tudott aludni az utolsó időszakban.

©

Úgy tudni, a legmagasabb megengedhető dózist szedte az egyik antidepresszánsból, amelyet a depressziós tünetek mérséklése mellett azért is adnak a betegeknek, hogy segítsék az alvásukat. Szenvedett azonban a gyógyszer mellékhatásaitól, egyebek mellett nyugtalan volt tőle. Orvosának azt írta: a nehézségek ellenére tisztában van azzal, hogy szednie kell a gyógyszert az alvás hosszabbítása és a stressz csökkentése érdekében.

Lubitz korábban is depressziós volt már, méghozzá a pilótaképzése idején, a munkahelyén kötelezően előírt egészségügyi felülvizsgálatokon azonban valahogy átcsúszott. Orvosa két nappal a tragédia után a Bild szerint azt nyilatkozta betegéről: „az nem lehet, hogy engedték repülőt vezetni”.

A gépén más bizonyítékot is találtak arra, hogy nagyon rossz állapotban volt. Skydevil néven öngyilkossági módszereket után kutatott az interneten.

A tavaly márciusi légi katasztrófával kapcsolatos végső jelentést a tervek szerint március 13-án hozzák nyilvánosságra a francia hatóságok.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
“November óta alig találkoztam emberekkel, ennyi kockázatot vállalhatok” - kirajzott az utcára Budapest péntek este

“November óta alig találkoztam emberekkel, ennyi kockázatot vállalhatok” - kirajzott az utcára Budapest péntek este

Kitört a La Soufriére vulkán, evakuálják Saint Vincent lakosait

Kitört a La Soufriére vulkán, evakuálják Saint Vincent lakosait

The New York Times: Sokkal több orosz halt meg koronavírusban, mint amennyit elismernek

The New York Times: Sokkal több orosz halt meg koronavírusban, mint amennyit elismernek