szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A jelenségre már kifejezés is létezik: greenwashingnak hívják, ha egy cég olyan marketingkampányt épít, amiben hamisan állítja be magát környezetbarátnak.

Betiltaná az Európai Unióban a greenwashing gyakorlatát az Európai Bizottság szerdán közzétett javaslata, ami egyúttal új jogokat vezetne be a fogyasztóknak azért, hogy vásárlásaik során környezetbarát döntéseket hozzanak.

Az Európai Bizottság sajtóközleménye szerint a javasolt szabályok megerősítenék a fogyasztók védelmét a hiteltelen, vagy hamis környezetvédelmi állításokkal szemben. A bizottság javasolta a fogyasztói jogokról szóló irányelv módosítását is, így az új szabályozás bevezetése után a kereskedők kötelesek lennének tájékoztatni a fogyasztókat a termékek tartósságáról és javíthatóságáról.

Módosítaná az Európai Bizottság a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelveket is. A termékjellemzők listája kibővülne a környezeti vagy társadalmi hatásokkal, valamint a tartóssággal és a javíthatósággal. A tiltott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok feketelistája továbbá magába foglalná a termék élettartamát korlátozó tulajdonságok közlésének elmulasztását, valamint a termék környezetbarát voltára vonatkozó általános és félreérthető állításokat.

A bizottság javaslatait az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács és az Európai Parlament megvitatja. Elfogadását és a tagállamok nemzeti jogába átültetését követően a fogyasztók jogsértések esetén jogorvoslatra lesznek jogosultak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!