Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ IT | TUDOMÁNY

Hatékonyan gátolja a rák terjedését a lenmag

2007. június 05., kedd, 15:59 • Utolsó frissítés: 2007. június 05., kedd, 16:10
Szerző: hvg.hu


A lenmag fogyasztása lassítja a férfiakban a prosztatarák kialakulását, míg a ginszeng bevitele enyhíti a rákos betegek által gyakran érzett kimerültséget – közölték amerikai kutatók egy alternatív gyógymódokkal szemben rendkívül szkeptikus orvosi konferencián.

A kutatás az orvosok azon törekvését szolgálja, hogy jobban megismerjék a különböző ételek és táplálékkiegészítők jótékony és káros hatásait, melyekben a betegek gyakran hisznek, tudományos megalapozottságuk azonban legtöbbször megkérdőjelezhető.

Csak az Egyesült Államokban évente 36 – 47 milliárd dollárt költenek el alternatív és kiegészítő gyógykezelésekre – derül ki a National Center for Health Statistics éves jelentéséből.

„A páciensek fogyasztják a különböző készítményeket, de nekünk tudnunk kell, hogy ezek tényleg használnak, esetleg ártanak-e” – közölte Dr. Bruce Chenson a washingtoni Georgetown Egyetem kórházának orvosa, aki az alternatív terápiák panelbeszélgetést vezette az Amerikai Klinikai Onkológiai Társaság találkozóján.

A lenmaggal foglalkozó tanulmány, melyet az észak-karolinai Duke Egyetem kutatói készítettek, 161 prosztatarák miatt operációra váró férfinél vizsgálta annak hatását. „A rákos sejtek növekedése számottevően csökkent a lenmag fogyasztását követően” – mondta Dr. Nancy Davidson a John Hopkins Egyetem daganat- és rákspecialistája. A lenmag omega-3 zsírsavakban és lignanban gazdag, mely egy a mag héján megtalálható rostféleség.

„Azért a lenmagot vizsgáltuk, mert igen különleges táptulajdonságokkal bír” – teszi hozzá Wendy Denmark-Wahnfried, a Duke orvosi iskola kutatója.

A kísérletben részt vevő férfiak fele naponta 30 grammnyi lenmagot evett meg szokásos étkeik mellé, míg az urak másik fele a lenmagbevitel mellett zsírszegény diétát is folytatott az egy hónapos kísérlet időtartalma alatt.

A műtétet átesetteken azután folyamtatosan figyelték a rákos sejtek szaporodásának intenzitását. A tumor mindkét csoportnál 30-40 százalékkal kevésbé fejlődött gyorsan, összevetve a lenmagot nem fogyasztott betegekével.

Második oldal »

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Hatékonyan gátolja a rák terjedését a lenmag




  Másolat Önnek


HIRDETÉS

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X