szerző:

Az Arrinera Hussarya GT egy V8-as motorral hajtott csővázas versenygép, amit a GT4-es géposztályba szánnak a Porschék, Aston Martinok, Maseratik és Ginetták közé.

A múlt hétvégén zajlott Birminghamben a 2016-os Autosport International kiállítás, ahol a leggyorsabb versenyautók között a lengyel Arrinera cég is képviseltette magát a Hussaria GT pályaversenyautóval. A 2016 végén piacra kerülő utcai modell versenyváltozata a FIA GT4 szabályaihoz igazodó csővázas karosszériát kapott nyomórudas felfüggesztéssel, GM eredetű V8-as motorral és hatfokozatú szekvenciális váltóval.

©

A középre helyezett 6.2 literes szívó V8-as blokkja 430 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre, amely könnyedén repíti az alig több mint 1,2 tonnát a 250 kilométer/órás végsebességig. Ahhoz, hogy mindezt maximálisan ki lehessen autózni belőle a felfüggesztés az Öhlinstől érkezett, míg a 380 milliméteres féktárcsával szerelt hatdugattyús fékeket az Alcon szállítja az autóhoz.

Az utastérben minden a sofőrnek és a funkcionalitásnak van alárendelve, így amit lehetett karbonba csomagoltak, a pilóta testét a Corbeau kagylóülése tartja a tempós kanyarokban, a digitális versenyműszerfalat pedig a Cosworth tervezte.

Az Arrinera Hussarya GT-ből mindössze két vagy három példány legyártását tervezik, nagyjából 185 ezer eurós áron, de erre még várni kell egy picit, hiszen még hátra van a tesztelés, így legkorábban 2017-ben állhatnak rajthoz vele.

©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék