szerző:
hvg.hu

Néhány évnyi sikeres szereplést után most megújult a Mercedes luxusszedánja. Reszkethet az A8-as Audi és a 7-es BMW?

A Mercedes 4 évvel ezelőtt dobta piacra az aktuális S-osztályos modelljét, mely most átesett a ciklus félidejénél megszokott ráncfelvarráson. Kívülről elsősorban a módosított hűtőrácsról, légbeömlőkről és lámpákról lehet felismerni az új stuttgarti nagyhajót, mely rengeteg elektronikai fejlesztést és többek közt új motorokat is felvonultat.

©

Az abszolút csúcsmodell AMG S65 hajtáslánca nem változott, vagyis maradt a 630 lóerős 6 literes V12 biturbó erőforrás. Egy szinttel lejjebb viszont lényeges változásnak lehetünk tanúi, ugyanis az AMG S63 régi 5,5 literes V8-as biturbó motorját egy új 4 literes biturbó erőforrás váltja. A kisebb lökettérfogat ellenére a teljesítmény nőtt, még pedig 585-ről 612 lóerőre.

©

Érdekesség, hogy az S63 jobban gyorsul 0-ról 100-ra, mint az S65, ami annak következménye, hogy míg az S63 megkapta az E63-féle összkerékhajtást, addig az S65 csak hátsókerék-hajtású. Előbbi modell 3,4, utóbbi pedig 4,2 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet. Az E63-ban elérhető spéci drift mód viszont egyik új S-ben sem érhető el, hiszen a kilinccsel előre közlekedés mégis csak méltatlan lenne egy ilyen luxushajó esetében.

©

A megújult S-osztály kezdőára 94 ezer euró (29 millió forint), mely összeg ellenében egy "fapados", 286 lóerős S350d vezethető haza.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.