szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Miközben a Jaguar éppen sokkolóan újhullámos villanyautó-márkává alakul át, feltűnt a színen egy retró húrokat megpengető izgalmas Jag.

A közel 90 éves múlttal rendelkező brit autómárka, a Jaguar új emblémával és identitással vág neki teljesen új elektromos korszakának. A totális arculatváltást jól szemlélteti ez a friss hivatalos videó:

Jaguar | Copy Nothing

We’re here to delete ordinary. To go bold. To copy nothing. Jaguar.com/copy-nothing

Ezzel egy időben debütált egy, az új hivatalos csapásvonallal tökéletesen ellentétes irányban mozgó Jaguar restomod, íme a vadonatúj TWR Supercat:

TWR Supercat
TWR
TWR Supercat
TWR

Az újdonság alapját az a Jaguar XJS adja, melynek három generációja 1975 és 1996 között volt kapható.

A teljes egészében karbonszálas anyagból készített karosszéria 18,2 centiméteres szélesítést kapott, ezenkívül pedig a modern lámpák, a látványosan egyedi aerodinamikai csomag, az oldalsó kipufogóvégek és a 18-19 colos kovácsolt könnyűfém felnik mellett sem mehetünk el szó nélkül.

TWR Supercat
TWR
TWR Supercat
TWR

A kétszemélyes utastérben a régi vágású kormány mögött digitális műszeregységre lehetünk figyelmesek.

Az 5,3 literes V12-es benzinmotort felfúrták 5,6 literre, és a kompresszornak, valamint a 7750-re növelt maximális fordulatszámnak köszönhetően 669 lóerős teljesítmény, illetve 730 Nm-es nyomaték áll a sofőr rendelkezésére.

TWR Supercat
TWR
TWR Supercat
TWR

A hatfokozatú kézi váltós, hátsókerék-hajtású, karbonkerámia fékes és mindössze 1605 kilogramm tömegű TWR Supercat menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek, azt azonban tudni lehet, hogy az őrült restomodból mindössze 88 példány fog készülni.

Az átalakítás 225 ezer fontba (99,5 millió forint) kerül, és ehhez még hozzájön ugyebár a donorautó beszerzési költsége.

TWR Supercat
TWR
TWR Supercat
TWR
TWR Supercat
TWR
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!