VIDEÓK
Mely élelmiszerekre van szüksége a szervezetünknek, illetve milyen mértékben? Az Independent cikke most leszámol azokkal a mítoszokkal, amelyek évek óta makacsul tartják magukat.
hvg.hu
2012. május 07., hétfő, 17:44
„Fénykorában” valamivel több mint 500 kilót nyomott az az amerikai férfi, aki valószínűleg a világ egyik legnagyobb jojó diétázója. Az elmúlt 24 évben leadott és felszedett összsúlya elérte az 1800 kilót. Az 58 éves Michael Hebranko súlya most „csak” 260 kiló körül van, de fogynia kell, mert a veséje, a szíve és a mája is beteg.
hvg.hu
2012. március 07., szerda, 11:10
A fogyás számít az egyik leggyakoribb fogadalomnak, mégis minden évben csupán az emberek alig 20 százaléka képes leadni a súlyfelesleget és képes megtartani a súlyát.
Medipress
2012. február 20., hétfő, 12:27
Ha egy teljes reggeli részeként csokitortával kezdjük a napot, az segíthet a fogyásban - idézte izraeli kutatók megállapítását a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása.
MTI
2012. február 09., csütörtök, 07:24
Egy felmérés szerint a magyarok több mint fele túlsúlyosnak tartja magát, de minden harmadik magyar törekszik arra, hogy fogyjon, ennek érdekében túlnyomó többségben étrendjükön változtatnak.
MTI
2012. január 26., csütörtök, 21:18
Az elhízottak aránya 1980 óta megduplázódott, komoly kihívások elé állítva néhány ország egészségügyi rendszerét. Az ijesztő tendencia mellett pedig nem lehet szó nélkül elmenni. Nem tette ezt a Wired magazin sem, amely életre szóló programot ajánl a probléma megoldására.
hvg.hu
2012. január 26., csütörtök, 21:15
A színek megválasztása is segíthet a lefogyásban: kevesebbet fogyasztunk piros színű tálról.
MTI
2012. január 17., kedd, 12:13
Hízásnak indult egy óriáskígyó Ausztráliában, emiatt gondozói szigorú diétára fogták: már csak 3-4 kecskét kap - évente.
MTI
2012. január 06., péntek, 07:40
Fiatalon tarthatjuk agyunkat, ha keveset eszünk, legalábbis erre utal olasz kutatók egérkísérleteinek eredménye.
MTI
2011. december 20., kedd, 12:05
Nigella Lawson fogyásának titkát találgatja a brit sajtó. Az utóbbi időben kerek formáiról ismert tévés szakács korábban azt mondta, hogy elégedett az alakjával, nemrég azonban ledobott jó néhány fölös kilót – legalábbis az egyik londoni étteremnél készült fotók szerint.
hvg.hu
2011. november 16., szerda, 13:25
A "csodadiéták" nem gyógyítják a cukorbetegséget - hangsúlyozta a Semmelweis Egyetem (SE) közleményben hétfőn, a diabétesz világnapja alkalmából.
MTI
2011. november 14., hétfő, 17:19
46 kilót fogyott egy zalaegerszegi asszony – számolt be a Zalai Hírlap. Amikor diétájába belekezdett, még 122 kilót nyomott.
hvg.hu
2011. november 14., hétfő, 12:52
Sok szigorú fogyókúra tiltja a tej vagy a tejből készült ételek fogyasztását, mert véleményük szerint hizlalnak, ám egy tudományos vizsgálat most azt igazolta, hogy a tejből vagy szójából készült fehérje a szívet védő diéta fontos eleme lehet, és a testsúlyt sem növeli.
MTI
2011. október 18., kedd, 07:46
Naponta több mint kétszáz evéssel kapcsolatos döntést hozunk, amelyek közül a legtöbb egyáltalán nem tudatos. Éppen ezért, ha fogyni akarunk, a kalóriaszámlálás helyett célravezetőbb lehet, ha étkezési szokásainkat alakítjuk át.
4 hozzászólás
hvg.hu
2011. október 10., hétfő, 18:38
Az ételt alaposabban, többször megrágó emberek kevesebb kalóriát vesznek magukhoz, ami segítheti testsúlyuk kontrollját - állapították meg kínai kutatók.
MTI
2011. augusztus 01., hétfő, 11:27
Fantasztikus előrelépésnek lehetünk tanúi: az Európai Bizottság kérésére az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) átdolgozza közel húszéves (egész pontosan 1993-as) referenciaértékeit az európai étrendre vonatkozóan.
life-style.hu
2011. július 12., kedd, 22:39
Az egészséges testtömeg elérésére számos mód kínálkozik. A diéták közül az utóbbi időben előtérbe kerültek a magas fehérjetartalmúak, melyek általában csökkentett szénhidráttartalmúak is.
hvg.hu
2011. június 28., kedd, 17:45
A túlsúly káros az egészségre, ez ismert tény. De ennek pont az ellenkezője, az, hogy a mérsékelt éhezés egészséges volna, kevésbé köztudott. Pedig kutatások igazolták – bár vannak olyan tudományos eredmények is, amelyek árnyalják a képet.
1 hozzászólás
hvg.hu
2011. június 22., szerda, 10:53
Az általános egészségi állapot fenntartásához javasolt zsírszegény és alacsony glikémiás indexű ételeket tartalmazó étrend csökkentheti az Alzheimer-kór kialakulásának a kockázatát is, ha idejekorán elkezdik alkalmazni. Aki azonban már az első tünetek megjelenése után kezdi meg ezt a diétát, már nem ér el sokat az agyi funkciók károsodásának megelőzése szempontjából – derül ki az Archives of Neurology június 13-i online számának egyik cikkéből.
Medipress
2011. június 21., kedd, 11:45
A felváltva hízókúrán, majd fogyókúrán tartott egerek élettartama csaknem olyan hosszú volt, mint a folyamatosan alacsony zsírtartalmú étrenden élőké, viszont jóval hosszabb, mint a folyamatosan nagy zsírtartalmú étrenden tartott állatoké - idézte amerikai kutatók megállapítását az EurekAlert tudományos hírportál.
MTI
2011. június 20., hétfő, 12:56