Könyvelői hozzáféréseket töröl az APEH

Egy szoftver üzembe helyezése okoz problémát az adóbevallások benyújtása kapcsán, amely egyes meghatalmazotti adatok felülvizsgálására készült.

  • OS OS
Könyvelői hozzáféréseket töröl az APEH

Az APEH Központi Hivatalának Adóügyi Főosztálya olyan szoftver kifejlesztését kezdeményezte, amely vizsgálja, hogy a meghatalmazott körül "minden adat rendben van-e". Ezt a szoftvert néhány napja futtatják. Azon meghatalmazottak, akik azt tapasztalták, hogy megszűnt a hozzáférésük valamely megbízójuk kapcsán az a következő esetekre gyanakodjon: olyan rovatot is kitöltött, amit nem kellett volna (annak ellenére, hogy azt hibamentesen feldolgozták), megváltoztak azon könyvelőirodának az adatai, akire a meghatalmazott az adatlapon hivatkozott (akkor is, ha pl. a könyvelőiroda átalakult) - írják közleményükben.

A helyi igazgatóságokon működő adóalany-nyilvántartási részleg a törlésre papíralapon küld értesítést, amelyet a törlést követően hetekkel később kézbesítenek. Az értesítés nem határozat (vagy végzés), így azzal kapcsolatban nincs helye fellebbezésnek, még akkor sem, ha esetleg az valamilyen jogsértő eljárás következménye. Miután a hivatal törölte a hozzáférést, ezért az egész folyamatot elölről kell kezdeményezni, ami új meghatalmazás, új nyomtatvány papíralapú elkészítését és benyújtását, illetve az ügyintézési határidő elteltét is igényli, ahhoz, hogy a könyvelő újra kezelhesse megbízójának adatait. Az intézkedés kapcsán az adóhatóság helyi igazgatóságánál arról beszélnek, hogy nekik nincs jogosultságuk a szoftver futásába beavatkozni, míg a Központi Hivatal pedig arra hivatkozik, hogy konkrét ügyben csak a helyi igazgatóságok adnak tájékoztatást.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.