szerző:

Kitartunk a sztori mellett, az pontos és hiteles – így reagált a Financial Times újságírója, amikor a hvg.hu arról kérdezte, eleget tesznek-e a kormány helyreigazítási kérelmének a paksi megállapodás uniós blokkolásáról szóló írás után.

A magyar kormány képviselői felvették a kapcsolatot a Financial Timesszal, illetve annak újságírójával, miután a brit gazdasági lap csütörtökön megírta: az EU blokkolta a paksi bővítésről szóló magyar-orosz megállapodást. A cikk egyik szerzője megerősítette a hvg.hu kérdésére, hogy a magyar kormány – amint csütörtökön kilátásba helyezte – helyreigazítást fog kérni, ám ennek nem adnak helyet, kitartanak a cikk állításai mellett, azokat pontosnak és hitelesnek tartják.

Az FT újságírója, Andrew Byrne a Twitteren őt kérdezőnek is azt válaszolta, hogy kitartanak a sztori mellett.

A Financial Times csütörtök este számolt be arról, hogy az EU atomenergia-ügynöksége, az Euratom nem hagyta jóvá a leendő paksi blokkok fűtőanyagának Oroszországból történő kizárólagos importját. A lap szerint Magyarország ugyan fellebbezett döntés ellen, de három, a tárgyalásokat jól ismerő forrás szerint az Európai Bizottság is a döntés mögé állt. Ennek pedig az az eredménye, hogy az egész paksi bővítést blokkolták – írta a lap. Hozzátették, hogy a döntést az EU-biztosok – köztük Navracsics Tibor magyar biztos – múlt heti találkozójakor hozták meg.

A kormány röviddel a hír megjelenése után már közölték is, hogy helyreigazítást kérnek majd, igaz, tagadásuk szembemegy Navracsics Tibor magyar biztos állításával, aki az Indexnek megerősítette az FT értesüléseit. Kovács Zoltán kormányszóvivő péntek reggel már csak azt olvasta fel egy papírról, hogy "a Financial Times és 'forrásai' híradása hamis és teljesen félrevezető". Arról viszont már szót sem ejtettek, hogy helyreigazítást kérnének.