szerző:

Egy nagy visszatérő, Várhegyi Attila, illetve a családjához köthető cégek profitáltak a közpénzekből gazdálkodó MTVA tartalomfejlesztési stratégiájából. A Várhegyi-cégek 120 + 90 millió forinthoz jutottak a közmédia megbízásai által. Nobilis Márton volt államireklám-osztó Várhegyiéket képviselte az egyik megbízásnál, ma már viszont a megbízó MTVA-cég ügyvezetője.

2014 májusában 120 millió forintot költött doménnevekre az MTVA egyik cége, az Új Média és Teletext Kft. A pénzből összesen 110 internetes oldalt és domént vásároltak attól a Magyar Híradó Kft.-től, amely egy korábban élvonalbeli fideszes politikus, Várhegyi Attila családtagjainak többségi tulajdonában volt – adta hírül a Direkt 36-ra hivatkozva a Népszabadság.

A domének többsége egy városnevet és a hirado.hu végződést tartalmazza – ilyen webcímekhez akár ingyen, vagy néhány százezerért is hozzájuthatott volna a közpénzekből gazdálkodó közmédia. A 120 milliós megbízást a közmédia azzal magyarázza, hogy illett a tartalomfejlesztési stratégiájába.

A Várhegyi Attilához köthető cégek az elmúlt néhány évben a fentin kívül is összesen 90 millió forintnyi megbízásra tettek szert az Új Média Kft., illetve az azt felügyelő MTVA által.

Várhegyi csak régen szerepelt nyilvánosan, itt éppen Kövér László és az ifjú Áder János társaságában
©

Várhegyi Attila nem kommentálta a fenti állításokat.

Tanulságos pályaképek a fideszes médiagépezetben

Ugyanígy elhárította a lap érdeklődését Nobilis Márton is, akinek pedig speciális szerepe van a történetben. A 120 millió forintos üzlet megkötésekor ugyanis ő képviselte a Várhegyihez köthető Magyar Híradó Kft.-t. Azóta viszont már ő a megrendelő üzletfél, az Új Média és Teletext Kft. ügyvezetője.

Nobilis Márton egészen Rogán Antal propagandaminiszter érkezéséig az állami hirdetéseket szétosztó Nemzeti Kommunikációs Hivatal elnöke volt.

Várhegyi Attilát a Fidesz egyik média-kijáróemberének tartják, ami megnyilvánult a Sáling Gergő volt Origo-főszerkesztő távozásához vezető botrányban is. Pethő András, a portál volt oknyomozó újságírója, a Direkt 36 munkatársa szerint az Origóra nehezedő politikai nyomást akkoriban a Várhegyi család érdekeltségébe tartozó Prestige Media Kft. közvetítette alkalmazottja, Nobilis Márton által, aki Pethő információi szerint többször fogalmazott meg politikai kéréseket az Origo akkori vezérigazgatója, Vaszily Miklós felé.

Vaszilyt az akkori Origo-tulajdonos Magyar Telekom menesztette, majd kinevezték az MTVA vezérigazgató-helyettesének, illetve Szabó László Zsolt távozása óta a közmédia megbízott vezérigazgatójának.