szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új reptéri vasutat és állomást kell megtervezni, sőt, azt is meg kell vizsgálni, hogy koncesszióba lehet-e adni a vasutat – erről döntött a kormány.

Jókora kanyarral, Kőbánya-Kispest és Monor közt futhat egy új, kétirányú reptéri vasútvonal – erről jelent meg egy friss kormányhatározat. A kormány úgy döntött: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren egy új állomást is ki kell alakítani, méghozzá úgy, hogy ingajáratokat is lehessen ott közlekedtetni. Ha minden jól alakul, akkor jövő szeptember végéig kell a projektnek az engedélyes terv szintjéig eljutnia.

Azt, hogy koncesszióba lehet-e adni a repülőtéri vasúti személyszállítást, Seszták Miklósnak kell megvizsgálnia. Azt is a fejlesztési miniszternek kell kiszámolnia, hogy a koncesszió bevételeit miképp vonhatják be a beruházás finanszírozásába.

A Nyugati pályaudvar és Monor közti vonatok most Ferihegy 1-en állnak meg, azt a terminált azonban 2012 óta nem használják. Ha a 2-es terminálhoz vezetnek vasutat, azt jókora kanyarral tudnák csak megoldani.

Lázár János még novemberben jelentette be: egy 29 kilométeres új pálya kiépítését tervezik, ahol húszpercenként szeretne a kormány vonatokat indítani a Nyugati pályaudvarról a repülőtérre. Akkor úgy becsülte, hogy százmilliárd forintos lehet a beruházás.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!