szerző:
hvg.hu

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerősítette az Index azon értesülését, hogy az összes felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására.

Péntek délutántól kizárólag régi, nem felújított szerelvények járnak a 3-as metró vonalán, miután a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasította a BKV-t, hogy az összes felújított orosz metrószerelvényt vonja ki a forgalomból – olvasható az Indexen.

A lap szerint hat, Pandának becézett metrószerelvényt állítottak eddig forgalomba a 3-as vonalon. Ezek közül egyet már korábban kiállítottak, és a hatóság utasítása alapján a maradék ötöt is kocsiszínbe viszik.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az Indexnek megerősítette, hogy a felújított kocsikat átmeneti időre kivonják a forgalomból. Azt nem tudni, pontosan mit jelent ez az átmeneti idő.

A BKV elvárja, hogy jöjjenek Budapestre az orosz mérnökök, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen, és ha majd garantálni tudják, hogy nem történik a csütörtökihez vagy a péntekihez hasonló hiba, akkor a vonatok visszaállhatnak – tette hozzá.

Bolla Tibor azt ígérte, hogy nem kell módosítani a menetrendet, és nem lesz járatritkulás a felújított metrók leállítása miatt.

Beragadtak az utasok

Pótlóbusz járt a 3-as metró helyett a a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között, miután péntek reggel 8 óra körül a Nyugati pályaudvarnál lévő megállóban nem nyíltak ki az egyik felújított szerelvény ajtói. Az utasok beszámolói szerint 10-15 perc után végül egyesével, kézzel kellett kinyitni-szétfeszíteni az ajtókat, így sikerült kiüríteni a kocsikat.

Az elmúlt hetekben sorozatosan hibásodtak meg a Pandák, de a BKV végül csak a pénteki eset után csapott az asztalra.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója egy pénteki, más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: nem konstrukciós hiba volt a pénteki metrómeghibásodás, szerelési pontatlanságokról van szó, amelyek egy-két óra alatt javíthatók, de ehhez be kell vontatni a garázsba a szerelvényt. Szerinte az utasok nem voltak életveszélyben.

A BKV kora délután jelentette be közleményben, hogy 800 millió forintos kötbérigényt támaszt az orosz beszállítóval, a Metrovagonmassal szemben a meghibásodások miatt.

Bolla Tibor hozzátette, hogy soron kívüli tárgyalást folytatott az orosz cég tulajdonosának képviselőjével, és nyomatékosan kérte: változtassanak a gyár magatartásán, és ezeket a kellemetlen hibákat javítsák ki. Azt is elmondta: bár a mostani helyzet még kezelhető, jelezte az oroszoknak, hogy a legsúlyosabb szerződési szankciót, a szerződésbontás alkalmazzák, ha nem javul a helyzet.

A vezérigazgató jelezte azt is: amíg nem végzik el a javításokat az oroszok, addig újabb metrókocsikat felújításra nem szállítanak ki Oroszországba. Bolla Tibor sajtótájékoztatóján még arról volt szó, hogy a problémák ellenére a Pandák továbbra is közlekednek, a közlekedési hatóság azonban a jelek szerint ezt nem engedélyezte.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!