szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nagyvárad tértől egészen Újpest-Központig pótlóbuszok szállították az utasokat péntek reggel, de a hibát még fél 9 előtt elhárították. Úgy tudjuk, felújított szerelvény döglött be.

Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedett a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között járműhiba miatt – közölte a BKK péntek reggel 8 órakor.

Nem sokkal később közölték, hogy a metrók újra járnak.

A hvg.hu-nak az egyik metrón utazó ezt mesélte: "Az Arany János utcánál szálltam fel, reggeli csúcsban, mozdulni alig lehetett. De csak a Nyugatiig jutottunk el. Ott viszont nem nyílt az ajtó. Először néhányszor bemondták, hogy az utasok türelmét kérik, utána azt mondta be a sofőr, hogy nem nyílnak az ajtók. Utána megpróbált hátra menni, onnan kinyitni, de az sem sikerült. Ezen a ponton már 15 perce álltunk a megállóban. Végül bemondta, hogy nem tud mást, mint végigmenni a kocsin és egyesével mechanikusan kinyitni az ajtókat. De ezt már nem vártuk ki, hanem elkezdtük kifeszíteni az ajtókat. Utána még 20 percet vártam a metrópótlóra, majd úgy döntöttem, hogy feladom és átmentem 4-6-oshoz. Csodás volt."

Utasok a BKK Facebook-oldalán érdekes adalékokat szolgáltattak a metróleálláshoz. Egyikük azt írta:

"Megállt az új metró a nyugati megállóban kb. 7.45-kor, bent ragadtunk és nem tudták kinyitni az ajtókat. Majd kb. mikor már 10-szer bemondta hogy kis türelmet kérünk, az utasokkal megbeszéltük, hogy megpróbáljuk a vésznyitót. Elfordítottam a vésznyitót, mert én álltam a legközelebb hozzá, utána pedig húztuk szét az ajtót belülről, aztán mikor látták a kint állók, hogy nem megy, mert mindig visszacsukódott, akkor segítettek kívülről is, és végre kijutottunk."

Egy másik utas azt írta, "konkrétan sírtak a metrón, kiabáltak. Kifeszítették az ajtót az utasok. Borzalmas volt."

Az Index munkatársa is ezen a metrón utazott. Beszámolója szerint 10-12 percig állt a szerelvény zárt ajtókkal, eközben a metró vezetője többször elnézést kért a hangosbemondóban. A lap munkatársa szerint a hangulat hamar feszült lett a forró és zsúfolt kocsiban, többen a Fideszt és Mészáros Lőrincet kezdték emlegetni, na meg a stadionokat. Két metrókocsiban felfeszítették az ajtót, bár ezt a biztonsági rendszer elvileg nem teszi lehetővé. Végül a vezető ment végig a szerelvényen, és mechanikusan kinyitotta a többi ajtót. A metró még ez után is sokáig állt a Nyugatiban.

A főpolgármestert csütörtökön munkatársunk arról kérdezte, miért van újra és újra gond az orosz Metrovagonmas által 69 milliárd forintért felújított szerelvényekkel. Tarlós István válaszképpen a főváros előző, 2010 előtti vezetésére mutogatott:

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Nők és gyerekek sérültek meg egy budapesti karambolban

Nők és gyerekek sérültek meg egy budapesti karambolban

Rendelt két férfi két prostituáltat, végül lövöldözés lett belőle

Rendelt két férfi két prostituáltat, végül lövöldözés lett belőle

Elektromos autóval már nem kell betartani Ausztriában egy sebességkorlátozást

Elektromos autóval már nem kell betartani Ausztriában egy sebességkorlátozást