szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megadta a végleges típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a 2-es metróvonalra készült francia Alstom Metropolis típusú szerelvényekre - közölte a hatóság hétfőn.

Az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal megállapították, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos Vasúti Szabályzatban előírt biztonsági szintnek, és a szerelvény biztonságosan üzemeltethető. A végleges típusengedéllyel elkezdhető a szerelvények üzembe helyezési eljárása – közölte a hatóság.

Az Alstom hétfői közleményében megerősítették, hogy az NKH június 1-jei határozatával megadta a végleges típusengedélyt. A cég módosításokat hajtott végre a szerelvények fékrendszerén, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére.

Az engedélyeztetési eljárás részeként a prototípus szerelvények átfogó tesztelésen estek át. A franciaországi és a budapesti tesztekkel, valamint a közelmúltban a 2-es metróvonal alagútjában megvalósított négyezer kilométeres tartampróbával együtt a prototípus járművek összesen körülbelül 35 ezer kilométert futottak.

Az Alstom közölte: a végleges típusengedély birtokában megkezdhetik a 22 új, öt kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint havonta három szerelvényt kell átadniuk. Ezek leszállítása és az ellenőrző tesztek után, az üzembe helyezés előtt a BKV-nak mindegyik szerelvényre meg kell szereznie az üzembe helyezési engedélyt.

Az Alstom tavaly augusztus 17-én juttatta el két kérelmét az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. A fékrendszerrel kapcsolatban az NKH tavaly november 11-én adta meg a derogációt, a tartampróbát március végén teljesítették a szerelvények.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!