Az ECCS lisszaboni konferenciáján három kategóriában díjazták a pályázókat: a gyalogos- és kerékpároshidak, a közúti és vasúti hidak, valamint a hídfelújítások kategóriában. A Margit híd a hídrehabilitációk között nyerte el az egyik legrangosabb nemzetközi elismerést - írta a közleményben Puskár Anett, a kivitelező Mh2009 Konzorciumot vezető Közgép Zrt. kommunikációs igazgatója.
A pályázatok elbírálásakor elsődleges szempont volt, hogy az elkészült műtárgyak megfeleljenek a nemzetközi standardoknak, a projektek során pedig kivételes építészeti és műszaki teljesítményt nyújtsanak.
Honti Ferencet, a Közgép acélszerkezeti és műtárgyépítési vezérigazgató-helyettese úgy fogalmazott, hogy a Margit híd felújításakor a régi pályaszerkezet cseréjéhez és az új, csaknem 4500 tonna acélszerkezet beépítéséhez a hidat ketté kellett vágni, majd újra összeilleszteni, úgy, hogy a munkálatok során a tömegközlekedést is biztosítani kellett. Ehhez háromszor helyezték át a villamossíneket. A gyalogos- és kerékpároshidak között egyébként egy másik olyan híd is versenyben volt, amely a Közgép nevéhez fűződik: a szolnoki Tiszavirág híd.