szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Magyar nőt zavartak le a repülőgépről, mert szóvá tette, hogy goromba a stewardess.

Rendőrök kísértek le két utast szombat délután Barcelonában a Ryanair FR8394-es számú Budapest felé induló járatáról. A durva módon viselkedő utaskísérő több utast is minősíthetetlen hangnemben arra kötelezett, hogy személyes holmijai elhelyezésére ne a felső csomagtárolókat, hanem a koszos ülések alatti teret használják (lévén ezt írja elő a szabályzat). Nálam egy kis dzseki és egy zacskóban egy palack víz, meg egy könyv volt – a kézicsomagomat már a bejáratnál elvették, így természetesnek tűnt, hogy ezeket a felső tárolóba tegyem” – meséli el az egyik érintett utas.  Ám a légiutas-kísérő ráüvöltött: le vele az ülés alá, itt én parancsolok! Amikor az illető előtti ülésen helyet foglaló hölgy családtagja visszautasította a minősíthetetlen hangnemet, a stewardess azonnal hívta a vezető légiutas-kísérőt, aki elvette a beszállókártyáját, és eltűnt vele a pilótafülkébe.

A fedélzeten mindenki némán ült, várva az indulást. Kisvártatva a kapitány bemondta, hogy kisebb probléma támadt, s a gép kb. 10 perc múlva indul. Közben a vezető stewardess inzultusra hivatkozva arra kötelezte a hölgyet, hogy kérjen bocsánatot az agresszíven viselkedő utaskísérőtől, valamint közölte, hogy le fogja szállítani a repülőgépről. Ezzel szinte egyidőben két reptéri fegyveres rendőr jelent meg a fedélzeten, akik felszólították a hölgyet, hogy velük együtt szálljon le a gépről. Az utaskísérők eközben jegyzőkönyvet vettek fel. “Megpróbáltam a kapitánnyal beszélni, hogy akadályozza meg az egyértelmű hazugságra épülő, hatalommal való visszaélést” – mondja el az utas. Nem sikerült. A pilóta szóba se állt velük, csak annyit vetett oda, hogy ő nem látta mi történt. Innen már nem volt mit tenni, a rendőrök leszedték az érintett hölgy utast a fedélzetről, akivel rokona is vele tartott. A rendőrök nyilvánvaló jelzéseket adtak menet közben, hogy ők nem tehetnek az egészről sőt,  telefonjukon még segíteni is próbáltak más pesti járatokat találni.

Bekísérték a két utast a csomagváróba, ami teljesen üres volt. Mintegy 30 perc múlva megérkezett a két csomag is. A gép 1 órás késéssel indult el Budapest felé. Mint utólag kiderült menet közben más utasokkal is gorombán bánt a személyzet.

Ryanair

Második felvonás

Itt a tortúra még nem ért véget. Lévén szombat este fél 7 volt, már az utolsó járat is elindult, amivel müncheni átszállással el lehetett volna jutni Budapestre.  A következő Wizz Air-járat másnap 9:20-kor startolt. Interneten már nem engedett jegyet venni a rendszer, így maradt a Swissport jegypénztára a T2-es terminálon, ők képviselik a légitársaságot Barcelonában.

A következő hidegzuhany: két jegy ára 873,98 euró plusz 5 euró ügyintézési költség. Még a pult mögött ülő ügyintéző sem akarta elsőre elhinni, hogy ennyi az ár, de ennyi volt.

Harmadik felvonás

A repülőtéren a katalán idegenforgalmi hivatalnak a szomszéd pultnál ülő képviselője nagyon kedves és készséges volt. 80 euróért ajánlott egy hotelt a városban. 35 euró volt a taxi oda, és 30 euró reggel vissza. A bőröndök megőrzéséért csak 20 eurót kértek a 2-es terminálon.  A Wizz Air november 5-én délben landolt Ferihegyen. A csomagok is megvoltak. Az utasok saját testsúlyát is beleszámítva kilónként alig 5.5 euróért repítették őket haza Budapestre. A Ryanair 19 órás megalázó, rendszabályozó büntető akciója végül 1043,98 eurójába került a két utasnak (a vacsora, a megaláztatás és az eltékozolt idő költségeit nem számítva).

Negyedik felvonás

Vajon mihez van joga egy légiutas-kísérőnek és munkaadójának a Ryanair légitársaságnak? Vajon valóban veszélyeztették-e ezek az utasok a repülés biztonságát? Mi a következménye a légitársaság károkozásának? Mit tehetnek a kiszolgáltatott utasok egy olyan társaság ellen, amelyik az elmúlt hetekben tömegesen törölte járatait, s amelynek több tízezer elégtelen minősítése van utasaitól a közösségi oldalakon? Kérdéseinkkel a Ryanait is megkeressük, ha kiderülnek a válaszok, természetesen tájékozatjuk olvasóinkat.

* Jelentkezett az írás korábbi változatában általunk megnevezett utaskísérő,  és arról tájékoztatott, hogy bár a társaságnál dolgozik, de az érintett járaton ő nem teljesített szolgálatot. A tévedésért elnézést kérünk Sara Masmouditól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!