szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Magyar nőt zavartak le a repülőgépről, mert szóvá tette, hogy goromba a stewardess.

Rendőrök kísértek le két utast szombat délután Barcelonában a Ryanair FR8394-es számú Budapest felé induló járatáról. A durva módon viselkedő utaskísérő több utast is minősíthetetlen hangnemben arra kötelezett, hogy személyes holmijai elhelyezésére ne a felső csomagtárolókat, hanem a koszos ülések alatti teret használják (lévén ezt írja elő a szabályzat). Nálam egy kis dzseki és egy zacskóban egy palack víz, meg egy könyv volt – a kézicsomagomat már a bejáratnál elvették, így természetesnek tűnt, hogy ezeket a felső tárolóba tegyem” – meséli el az egyik érintett utas.  Ám a légiutas-kísérő ráüvöltött: le vele az ülés alá, itt én parancsolok! Amikor az illető előtti ülésen helyet foglaló hölgy családtagja visszautasította a minősíthetetlen hangnemet, a stewardess azonnal hívta a vezető légiutas-kísérőt, aki elvette a beszállókártyáját, és eltűnt vele a pilótafülkébe.

A fedélzeten mindenki némán ült, várva az indulást. Kisvártatva a kapitány bemondta, hogy kisebb probléma támadt, s a gép kb. 10 perc múlva indul. Közben a vezető stewardess inzultusra hivatkozva arra kötelezte a hölgyet, hogy kérjen bocsánatot az agresszíven viselkedő utaskísérőtől, valamint közölte, hogy le fogja szállítani a repülőgépről. Ezzel szinte egyidőben két reptéri fegyveres rendőr jelent meg a fedélzeten, akik felszólították a hölgyet, hogy velük együtt szálljon le a gépről. Az utaskísérők eközben jegyzőkönyvet vettek fel. “Megpróbáltam a kapitánnyal beszélni, hogy akadályozza meg az egyértelmű hazugságra épülő, hatalommal való visszaélést” – mondja el az utas. Nem sikerült. A pilóta szóba se állt velük, csak annyit vetett oda, hogy ő nem látta mi történt. Innen már nem volt mit tenni, a rendőrök leszedték az érintett hölgy utast a fedélzetről, akivel rokona is vele tartott. A rendőrök nyilvánvaló jelzéseket adtak menet közben, hogy ők nem tehetnek az egészről sőt,  telefonjukon még segíteni is próbáltak más pesti járatokat találni.

Bekísérték a két utast a csomagváróba, ami teljesen üres volt. Mintegy 30 perc múlva megérkezett a két csomag is. A gép 1 órás késéssel indult el Budapest felé. Mint utólag kiderült menet közben más utasokkal is gorombán bánt a személyzet.

©

Második felvonás

Itt a tortúra még nem ért véget. Lévén szombat este fél 7 volt, már az utolsó járat is elindult, amivel müncheni átszállással el lehetett volna jutni Budapestre.  A következő Wizz Air-járat másnap 9:20-kor startolt. Interneten már nem engedett jegyet venni a rendszer, így maradt a Swissport jegypénztára a T2-es terminálon, ők képviselik a légitársaságot Barcelonában.

A következő hidegzuhany: két jegy ára 873,98 euró plusz 5 euró ügyintézési költség. Még a pult mögött ülő ügyintéző sem akarta elsőre elhinni, hogy ennyi az ár, de ennyi volt.

Harmadik felvonás

A repülőtéren a katalán idegenforgalmi hivatalnak a szomszéd pultnál ülő képviselője nagyon kedves és készséges volt. 80 euróért ajánlott egy hotelt a városban. 35 euró volt a taxi oda, és 30 euró reggel vissza. A bőröndök megőrzéséért csak 20 eurót kértek a 2-es terminálon.  A Wizz Air november 5-én délben landolt Ferihegyen. A csomagok is megvoltak. Az utasok saját testsúlyát is beleszámítva kilónként alig 5.5 euróért repítették őket haza Budapestre. A Ryanair 19 órás megalázó, rendszabályozó büntető akciója végül 1043,98 eurójába került a két utasnak (a vacsora, a megaláztatás és az eltékozolt idő költségeit nem számítva).

Negyedik felvonás

Vajon mihez van joga egy légiutas-kísérőnek és munkaadójának a Ryanair légitársaságnak? Vajon valóban veszélyeztették-e ezek az utasok a repülés biztonságát? Mi a következménye a légitársaság károkozásának? Mit tehetnek a kiszolgáltatott utasok egy olyan társaság ellen, amelyik az elmúlt hetekben tömegesen törölte járatait, s amelynek több tízezer elégtelen minősítése van utasaitól a közösségi oldalakon? Kérdéseinkkel a Ryanait is megkeressük, ha kiderülnek a válaszok, természetesen tájékozatjuk olvasóinkat.

* Jelentkezett az írás korábbi változatában általunk megnevezett utaskísérő,  és arról tájékoztatott, hogy bár a társaságnál dolgozik, de az érintett járaton ő nem teljesített szolgálatot. A tévedésért elnézést kérünk Sara Masmouditól.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!