szerző:
hvg.hu

Hiába remek egy alkalmazás, ha nincsen tekintettel az akkumulátor véges kapacitására.

Az androidos telefonok sem mentesülnek a mobileszközök alapvető gyengeségétől: csak korlátozott idáig bírják akkumulátoros energiával. Nem véletlen, hogy egyre nagyobb mAh-s értékek szerepelnek a telefonok akkumulátorain, ezzel együtt gyakran megtörténik – pótakku vagy vésztöltő hiányában – hogy a legrosszabbkor hagyja cserben telefonunkat az akkumulátor.

Persze ebben valahol mi is ludasak vagyunk, pontosabban a telefonra telepített alkalmazások, amelyeknek közel sem egyforma az energiafelhasználása, sőt gyakran a háttérben futva észrevétlenül készítik ki az akkumulátorokat.

Az App Monitor érdekes grafikonokat tett közzé, amelyekből kiderül, mely appok bánnak nagyvonalúan „energiaszolgáltatójukkal”. A grafikonok az úgynevezett aksileszívó értéket mutatják, és minél magasabb ez a szám, annál pazarlóbb az app.

Pellengérre kerülnek itt a zenestreamelő appok (vigyázat a Shazammal), a böngészők (ezek közül még mindig a Chrome a legtakarékosabb), az üzenetküldők, de érdemes azt is megnézni, hogyan falják az energiát a háttérben futó legnépszerűnn androidos játékok.

Üzenetküldő alkalmazások fogyasztása
©
Böngészők fogyasztása
©
Játékok fogyasztása
©

A közösségi alkalmazások grafikonja is elgondolkodtató, az UberSocial kimagaslik a mezőnyből, de a Facebook is előkelő helyezést ért el, a Google+ viszont meglepően szerény az energiaigényt illetően (mindez nem csak az androidos telefonokra igaz).

©

Annak tehát, aki sokat van távol a töltési lehetőségtől, érdemes átnéznie ezeket a grafikonokat, esetleg appot váltani, illetve figyelni arra, hogy ne fussanak feleslegesen a háttérben alkalmazások.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának Facebook-oldalát.