szerző:

Azzal érdemes számolni, mennyit kereshetünk egy látogatón, ahelyett, hogy abból indulunk ki, mennyit költhetünk egy látogató megszerzésére - hangzott el egyebek mellett a Privátbankár webstratégiáról szóló konferenciáján. A rendezvényen mások mellett Schobert Norbi, illetve a Tesco és a Spar képviselői is beszéltek a netes stratégiájukról.

A weboldal elkészítése önmagában még nem jár eredménnyel, de mi az, amivel sikerre vihetjük honlapunkat, webshopunkat? Ezt a kérdést járta körül a Privátbankár konferenciája március 18-án.

Egyre nagyobb szerepe van a képvezérelt közösségi tartalmaknak, nagyobb eséllyel szerez ügyfelet a cégnek az a honlap, amely jól megválasztott képekkel mutatja be a terméket, széles körű közösségi média támogatással rendelkezik - mondta megnyitó előadásában Dobó Mátyás, alias Doransky, a Magyar Telekom termékfejlesztési osztályának vezetője.

Szerinte jellemző trend az interneten a megosztás-vezérelt történetszerkesztés, amelyre a BuzzFeed példáját hozta fel, illetve azt mondta, világszerte egyre népszerűbbek a mikrofilmek is - például a Vine szolgáltatásával -, bár a rövid, néhány másodpercbe sűrített mozgóképes anyagok piaca Dobó Mátyás szerint Magyarországon még robbanás előtt áll.

Szeder Péter, a Fastbridge ügyfélkapcsolati igazgatója az integrált marketingstratégia fontosságát emelte ki, illetve a vállalkozás vezetőjének feladatait a kommunikációt végző ügynökségek, szakemberek munkájának segítése területén.

Beszélt a brandépítésre és az értékesítés támogatására indított kampányok különbségeiről, a megfelelő hirdetési felületek megválasztásáról és arról is, hogy egy sikeres kampány megtervezéséhez és kivitelezéséhez legalább 3 hónapra van szükség.

Érdemes elgondolkodni azon, hogy megéri-e a webes felületeink forgalmának növelésére erőforrást fordítani, vagy inkább a jobb ajánlatokkal a meglévő forgalmat jobban kiaknázni - mondta előadásában Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója. Szerinte ahelyett, hogy abból indulunk ki, mennyit költhetünk egy látogató megszerzésére, azzal érdemes számolni, mennyit kereshetünk egy látogatón.

Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője arról beszélt, hogy óriásivá vált a reklámzaj, a felhasználók egyre ügyesebben kerülik el a hirdetéseket, a tartalommarketing viszont egy hasznos eszköz a védelem megkerülésére. Ennek keretében gyakorlatilag engedélyt kérünk a felhasználótól, hogy reklámozhassunk neki - a hírlevélre feliratkozó például engedélyt ad nekünk a megjelenésre, aki pedig a Facebook-oldalunkat nézi, az biztosan kíváncsi ránk.

A jól márkázott cég kiadóként tekint önmagára, az internet korában ugyanis nem csak másoknál lehet hirdetni, hanem lehetőség van saját médiát építeni akár weboldalunk, Facebook-oldalunk segítségével is - tette hozzá.

Mostanra Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója szerint jóval nehezebbé vált a keresőoptimalizálás, a Google ugyanis egyre bonyolultabb és gyakran változó keresési algoritmussal áll elő. Hozzátette, hogy a keresési találatok közti minél magasabb helyezés helyett a cél mostanra a minél jobb eredmény elérése lett - a siker tehát a nem fizetett keresőtalálatokból érkező forgalomnövekedést jelenti a keresőoptimalizálásnál.

A konferencia egy panelbeszélgetéssel zárult, amelyen többek között részt vett Németh Károly (Spar), Panyi Zsuzsi ékszerkészítő iparművész, Mautner Zsófi közgazdász és gasztroblogger, Sándor Gabriella (Libri-Shopline), Schobert Norbert és Finszter Henriett (Tesco) is.

Bár a multinacionális cégek és az egyedi, akár egyszemélyes brandek eltérő stratégiát igényelnek, abban minden résztvevő egyetértett, hogy elengedhetetlen a jól menedzselt online jelenlét a sikerhez. Cégmérettől függően van, ahol nagyobb csapat szervezi a megjelenéseket, máshol egy kézben összpontosul az online stratégia, de mindenkinél jellemző az előre tervezés - hangzott el a beszélgetésen.

Arról is szó volt, hogy a következő egy évben szinte kivétel nélkül minden résztvevő a reszponzív felületek - azaz a különböző platformokon egyaránt jól megjelenő webes tartalom - kidolgozásán, a nemzetközivé tételen és a perszonalizáción, a személyre szabhatóság kialakításán dolgozik majd.

A mikroszegmentáció, azaz a felhasználók minél kisebb csoportokra felosztása egyelőre komoly kihívást jelent, ezért a többségnél legfeljebb a hosszú távú tervek között szerepel, de a van olyan szereplő, aki már rövid távon is nagy üzleti lehetőséget lát az ajánlatok, hírlevelek differenciálásában annak megfelelően, hogy ki a címzett - tette hozzá a Privátbankár összefoglalója.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!