Procter: szűkebb keret tévéreklámokra
A Procter and Gamble (P and G) kutatásai szerint nem érdemes sokat költeni tévéreklámokra, mert ezzel az eszközzel egyre kevésbé érhető el a fiatalabb generáció.
A P and G egyik kutatásában azt vizsgálta, hogyan viszonyulnak a televízióhoz a 25 év alatti fiatalok. „A vizsgált korcsoport tévéhez való viszonya már merőben más, mint a szüleiké, akik még mindig az egyik legfontosabb hírközlő médiumnak tartják a televíziót” - nyilatkozta a kutatás kapcsán Roisin Donnelly, P and G brit marketingvezetője. Hozzátette: a fiatalabb generációk véleményét jobban formálja például egy internetes chat-fórum, mint a tévéhirdetés. A kutatás eredményeihez igazodva a P and G a televízió helyett a jövőben aktívabban közöl hirdetéseket az internet mellett magazinokban, rádióban, illetve gyakrabban alkalmaz olyan csatornákat, ahol élőszóval kommunikálhat.
A Kreatív.hu információi szerint a P&G Magyarországon az idei év első felében 5,2 milliárd forintot költött hirdetésekre, több mint 90 százalékáért a televízióban jelentetett meg szpotokat.