A Metro rádiófrekvenciás áruazonosító rendszert fejleszt
A kiskereskedelmi biztonságtechnikai megoldásokat fejlesztő ADT cég szállítja azokat az RFID (rádiófrekvenciás) adatleolvasókat, melyeket a Metro Csoport németországi Neussban lévő RFID innovációs központjának kapuinál szerelnek fel.
A Future Store RFID technológia bevezetése idén novemberben kezdődött: a húsz résztvevő beszállító intelligens kártyával szerelte fel a kísérletben szereplő, a Metro Csoporthoz tartozó áruházakba, üzletekbe és raktárakba irányított szállítmányait. A technológia bevezetése hatékonyabbá teszi a vállalat teljes logisztikai és raktármenedzsment folyamatát. Az RFID-leolvasók az összes szabványos, világszerte használt frekvencián képesek az intelligens jeladók adatainak leolvasására.
A Németországi Rheinbergben működő Metro Future Store 2003 áprilisában nyílt meg. Üzemeltetője a világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a METRO Csoport, mely 28 országban mintegy 2300 áruházat működtet. Ezek közül Magyarországon 13 Cash & Carry, 11 Media Markt illetve Saturn, valamint 14 Praktiker áruház működik.
Anton Kaltenleitner, az ADT Németország értékesítési és marketingigazgatója szerint: „Az RFID az elkövetkező néhány évben alapvetően megváltoztatja a raktár- és készletgazdálkodási folyamatokat. Az ADT már ma is együttműködik a világ több vezető vállalatával, úttörő szerepet játszva az RFID ellátási lánc megoldások területén. Meggyőződésünk, hogy a METRO Csoport úttörő kezdeményezésének eredményei nagyon gyorsan mérhetővé válnak, s az ellátási lánc minden szintje hatékonyabbá válik.”