Mirigyék idétlenkedésére kíváncsi a fizetőképes közönség
Az elmúlt hét legnépszerűbb televíziós műsora a 18-49 éves nézők körében a vasárnapi Naplót követő Irigy Hónaljmirigy-show volt – derül ki az AGB Hungary által mért számokból. A RTL Klub műsorai közül ezúttal a Fókusz volt a soros: szerdai adását 2,26 millió néző követte.
Az év negyedik hetében a kereskedelmi csatornák között rögzült erőviszonyok fel nem borultak ugyan, a TV2-nek azonban egyre gyakrabban sikerül megakadályoznia, hogy a rendes hétköznapi nézettségi versenyt Marsi Anikó, Vágó István és a Berényi család egymás közt döntse el. Kedden például Jakupcsek Gabriella kvízműsora magasabb nézettséget produkált, mint a vele egyidőben sugárzott Barátok közt, sőt a 18-49-es korosztály körében a sztárok vendégszereplésével felvett Multimilliomos bizonyult a legnézettebb (853 ezer embert érdeklő) keddi műsornak. Szerdán azután visszaállt a „rend”, a Fókusz és a Legyen Ön is milliomos! mindenkinél erősebb volt (előbbi 2,26 millió nézővel a legnézettebb heti RTL-es műsor volt), pedig a TV2 még Sas Józsefet, meg az ő szilveszteri kabaréját is hadba küldte.
Szombaton és vasárnap, vagyis a hétköznapi RTL-es műsorfolyam pihentetésekor szokás szerint erősebb a TV2 is: ezúttal az első négy, a teljes lakosság körében legnépszerűbb és a 18-49-esek által legkedveltebb szombati műsor (a Csaó Darwin!) is a TV2-n futott. Viszonylag jól ment azonban az RTL Klub saját készítésű heti sorozata, a Szeress most! (másfélmillió néző) és a MTV-n ismétlésként levetített 1973-as Kabos László film, a Hét tonna dollár is (1,03 millió néző). Vasárnap ugyancsak kellemes pozíciót harcolt ki magának a TV2, a Napló, az Irigy Hónaljmirigy-show és a Tények ugyanis a teljes lakosság körében legnézettebb vasárnapi műsorok lettek, s a 18-49-esek között még a Vasálarcos című kosztümös kalandfilm is felzárkózott hozzájuk. A paródiaműsor egyébként a 18-49-esek körében az egész hét legnézettebb produkciója lett végül.
A legnézettebb vasárnapi RTL-es műsor, a Híradó 300 ezerrel kevesebb nézőt vonzott, mint a rivális Tények. Kissé visszaesett ugyanakkor a Szuperbuli nézettsége, hiszen a közpénzen folyó dáridózásra ezúttal már csak 1,14 millió néző, a két héttel ezelőttinél több mint 300 ezerrel kevesebb volt kíváncsi.
A TV2 friss sorozatának hétköznapi epizódjait mindeddig nem nézték kirobbanóan sokan, naponta nagyjából 1,1-1,3 millióan kapcsoltak rá; a csatorna által beígért, nézőszerzésre és -szoktatásra szánt türelmi időt tehát feltehetően fel is használja majd a Jóban-rosszban.
Bár a két kereskedelmi adó közti verseny egyre kiélezettebb, az elmúlt hét nézőkért folytatott küzdelmeit a kereskedelmi szempontból fontosabb, vagyis a 18-49-éves célközönség főműsoridős tévézését figyelembe véve ismét az RTL Klub nyerte, bár az is igaz, hogy a teljes lakosság körében a TV2 teljes műsoridejének egy percére némileg több néző esik, mint a konkurensekére.