Nem ért egyet a Vodafone a GVH 5 milliós bírságával

1 perc

2005.02.08. 10:10

A Vodafone Magyarország Rt. nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsának azon döntésével, amelyben a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forintra bírságolta a társaságot - közölte a távközlési cég kedden.

A közlemény szerint a Vodafone a "téves következtetésen alapuló" döntést sajnálatosnak tartja, hiszen az nem áll összhangban a cég piaci magatartásával.  A GVH azért marasztalta el Vodafone-t, mert a társaság 2004-ben reklámjainak egy részében a "Vodafone a 2003-as adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója" szlogent használta. Ehhez a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója."

A GVH versenytanácsa egy korábbi közlemény szerint megállapította: a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója. A hivatal szerint ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést. A bírság összegének megállapításánál a tanács figyelembe vette, hogy az elmúlt időszakban a szolgáltató több esetben megtévesztette a fogyasztókat.

Ezzel szemben a társaság úgy véli, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság 2003. évre vonatkozó adatai szerint ebben az évben a Vodafone volt az a szolgáltató, amely a legnagyobb nettó előfizetői növekedést mutatta. Tekintettel arra, hogy Vodafone minősítésének alapját reklámjaiban megjelölte, a "legnépszerűbb" jelzőt az előfizetői szerződéskötéseket és lemorzsolódásokat is tartalmazó nyilvános statisztikákban határozta meg, a GVH elmarasztaló álláspontját kifogásolhatónak tartja. A legnépszerűbb jelző ugyanis nemcsak a meglevő előfizetői bázisra, illetve az új előfizetői szerződéskötésekre kell, hogy fókuszáljon, hanem a szolgáltatók ügyfélmegtartó képességre is - tartalmazza a közlemény.