A Vodafone is jogsértő volt a versenyhivatal szerint
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa szerint, a Vodafone visszaélt gazdasági erőfölényével, amikor a sikertelen hívásokat automatikusan kapcsolta hangposta szolgáltatásához - közölte a GVH csütörtökön.
A közlemény szerint versenyfelügyeleti eljárás során megállapították, hogy a mobiltelefon szolgáltató, az előfizetői felé irányuló sikertelen hívásokat úgy végződteti hangpostában, hogy a hívó fél előzetesen semmilyen formában nem értesül a hívott fél el nem érhetőségéről, csak azáltal, hogy a hangposta automata szövege és ezzel együtt a felépült hívásokkal egyenértékű díjfizetési kötelezettsége elindul.
E jogsértő gyakorlat következtében azoknak is meg kell fizetni a hangposta szolgáltatás időarányos díját, akik egyébként nem szándékoztak a hangposta szolgáltatást igénybe venni, azaz üzenetet hagyni.
A versenytanács megítélése szerint a fent leírt gyakorlat tisztességtelen többletbevételt eredményez a mobiltelefon szolgáltató számára, és egyben indokolatlan többletfizetési terhet ró a bármely más hálózatból indított hívásokat kezdeményező előfizetőkre is. Ezért a jogsértő magatartás folytatását a versenytanács megtiltotta, de a határozat végrehajtására 90 napos haladékot adott a Vodafone-nak, és bírságot sem szabott ki.
A tájékoztató szerint a versenytanács által a jogsértő állapot megszüntetésére biztosított három hónap elegendő arra, hogy a szolgáltató az általa legkedvezőbbnek ítélt módon szüntesse meg a jogsértő állapotot.
A T-Mobile is
A GVH Versenytanácsa pénteken a T-Mobile hangposta szolgáltatásának esetét is gazdasági erőfölénnyel való visszaélésnek minősítette, mivel a szolgáltatónál a sikertelen hívásokat is hangpostára futtatta. A tanács közleménye szerint a GVH itt sem szabott ki bírságot, ám a jogsértő magatartás folytatását megtiltotta, s 90 napos haladékot adott a T-Mobile-nak a változtatásra.