Nálunk terjeszkedik az osztrák posta

1 perc

2005.07.05. 14:58

Az Österreichische Post AG keleti irányú terjeszkedése keretében kedden a versenyhatóságoknak a legnagyobb magyar reklámanyag-terjesztő, a Feibra Magyarország Kft. teljes felvásárlását jelentette be.

Az eddigi tulajdonosok, 50-50 százalékban a Feibra alapítója, Anton Feistl és Thomas Heller üzletember. Az APA hírügynökségnek kedden sem az osztrák posta, sem a két tulajdonos nem kívánta kommentálni az ügyletet, amelynek hivatalos lezárása előreláthatólag legkorábban augusztusban várható.

A Feibra Ausztriában működő vállalkozásában, a Feibra Österreichban az osztrák posta már 75 százalékban tulajdonos, és az idei év végéig ugyancsak teljes átvételt tervez.

Az osztrák posta a magyarországi felvásárlással - és általában új kelet-európai stratégiájával - a hazai piacon várható forgalomcsökkenést szeretné ellensúlyozni. Magyarország mellett tervezi a cseh, a román és a bolgár levél-, illetve információsanyag-terjesztő piacra való beszállást, valamint azokban az országokban is - így Szlováéniában, Horvátországban, és Szlovákiában - terjeszkedni szeretne, amelyekben a csomagterjesztésben már jelen van.

Budapesten 1991-ben alakult a Feibra magyar vállalkozása, amely nyomtatott reklámanyagok, prospektusok, szórólapok, termékminták, helyi lapok közvetlen lakossági terjesztését végzi az ország egész területén vagy a külön megjelölt területeken. A Feibra Magyarország Kft. ma már havi átlagban közel 35 millió reklámanyagot terjeszt, ez naponta 23 tonna reklámanyagot jelent. Ezzel vezető pozíciót foglal el a magyar terjesztői piacon - áll a cég honlapján.